پرداخت مطالبات چایکاران از هفته آینده

استاندار گیلان گفت: پرداخت یکصد میلیارد ریال مطالبات باقی مانده چایکاران شمال کشور از هفته آینده آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۳۸۶۰۳

محمدعلی نجفی در نشست بررسی مسائل چای که با‌حضور رئیس سازمان چای کشور در استانداری گیلان برگزار شد، افزود: چایکاران شمال کشور تاکنون 730 میلیارد ریال از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند و براساس رایزنی‌های انجام شده با معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری، مطالبات باقی‌مانده در ده روز آینده به‌طور کامل پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: تعیین قیمت برگ سبز چای در سال آینده براساس کار کارشناسی در حال جمع‌بندی نهایی است.

استاندار گیلان افزود: گرچه قیمت برگ سبز چای سال‌گذشته اندکی افزایش یافت، اما باید تلاش کنیم تا بهای واقعی برگ سبز چای در جریان عرضه و تقاضای بازار تعیین شود.وی با بیان این‌که مساله چای سنواتی اگر حل نشود مشکلات چای باقی خواهد ماند، گفت: آثار روانی ناشی از توزیع این چای در داخل کشور همواره مانند پتکی بر سر این صنعت است و این چای هرگز نباید در داخل کشور توزیع شود.

وی گفت: گیلان، فقیرترین کشاورزان را در کشور دارد و به‌دلیل مشکلات سال‌های گذشته تعدادی از کشاورزان مجبور شدند باغ‌های چای را رها کنند که در نتیجه با کاهش سطح زیرکشت تولید روبه‌رو شدند.

وی بر لزوم اهتمام و تلاش همه نهادها و دستگاه‌ها برای ارتقای معیشت چایکاران تاکید کرد.

طبق مصوبه دولت، مبلغ خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در فصل زراعی امسال 12 هزار ریال و برگ سبز درجه دو 6500 ریال تعیین شد.

استان‌های گیلان و مازندران دارای 34 هزار هکتار باغ چای هستند که حدود 30 هزار هکتار آن در گیلان واقع شده و 60 هزار خانوار کشاورز در این دو استان به تولید چای اشتغال دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها