میدو مهاجم جوان مصری که نام حقیقی اش احمد حسام است ، می گوید وقتی زمستان سال پیش به وایت هارت لین لندن آمد تا پیراهن تیم فوتبال تاتنهام را به تن کند ، تعجب کرد و از خود پرسید که چرا لقب
کد خبر: ۶۳۸۴۲
و عنوان یک دردسرساز را به او داده اند و چنین دیدگاهی را نسبت به وی دارند.
او امیدوار است که ماهها و هفته های نخست حضور او در تاتنهام و لیگ برتر انگلیس چنان تصور و برداشتی را از وی محو کرده باشد ولی قدر مسلم این که او طی 6فصل اخیر 6بار باشگاه عوض کرده و انگیزه آن فقط مسائل مالی نبوده است.
او اینک نیز فقط به طور موقتی و در هیات یک بازیکن قرضی از آ.اس.رم ایتالیا به لندن آمده است و برای قانع کردن انگلیسی ها و ایجاد تصویری بهتر و کاملتر از خود کاری بس سخت دارد.
با این حال نشانه ها و ابتدای کار در لندن برای میدو آنقدرها هم بد نبوده است و این مهاجم پس از دو بار گلزنی در همان دیدار نخست خانگی اش برای تیم مارتین یول هلندی و استمرار بخشیدن به این روند مناسب طی دیدارهای بعدی ، به تیم ملی مصر نیز بازگردانده شده است.
این در حالی است که او شهریور ماه سال پیش متهم به تمارض برای عدم شرکت در یک دیدار ملی شده و از آن پس توسط مسوولان تیم ملی مصر دایما نادیده گرفته شده بود.


قانون مخصوص



«میدو» 23 ساله ماهها پس از ورود به لندن می گوید: «ابتدای کار برایم بسیار سخت بود ، زیرا دیدم که مطبوعات انگلیس مرا آدمی ناآرام و بحران ساز توصیف کرده اند و این صحت نداشت.خوشوقتم که همه دیده اند من چنین نیستم و در انگلیس مشکلی نداشته ام و یک آدم عادی هستم. البته سایر بازیگران تاتنهام نیز از من به خوبی استقبال و به من کمک کردند و از این طریق بود که توانستم در محیط جدید زندگی ام جا بیفتم. من در باشگاه ها و کشورهای متعددی بازی کرده ام و در نتیجه می دانم که هر جا قانون مخصوص خودش را دارد و باید آنها را رعایت کرد. برخلاف برخی از باشگاه های قبلی ام در لندن احساس راحتی کرده ام و همه چیز به خوبی پیش رفته است و من نه با هواداران و نه با مدیریت باشگاه مشکلی را نداشته ام». اما چه چیزی میدو را به تاتنهام کشیده است؛ «اسپرز (نام کامل کننده و پسوندی برای اسم تاتنهام) تیمی بزرگ و پرسابقه است و اگر به تاریخچه باشگاه رجوع کنید، نامهای بزرگی را در آن می یابید. نوجوان هم که بودم ، فعالیت ها و بازیهای این باشگاه را تعقیب می کردم ، بخصوص موقعی که یورگن کلینزمن عضو این تیم بود. این مهاجم آلمانی (و مربی فعلی ژرمن ها) به واقع از الگوهای کاری من بوده است».
یک جاذبه و دلیل دیگر برای انتقال میدو ، وجود یول در وایت هارت لین بوده است و این مربی هلندی کسی است که میدو ابتدا در موقع بازی اش در آژاکس وصف او را شنیده بود. «در همان زمان می دانستم و می دیدم که یول در لیگ هلند خوب کار می کند و البته او را از نزدیک ندیده بودم. اینک همه می توانند ببینند که وی در تاتنهام چقدر موثر واقع شده است و خوشحالم که با او همکاری می کنم.»


به تصمیم دیگران



میدو که سابقه بازی قرضی در سلتاویگوی اسپانیا را نیز دارد، مدعی است که اکثر انتقال های پرشمار او خارج از کنترل وی و به تصمیم و خواست دیگران بوده است. «این که تیمهای زیادی را ترک کرده ام ، همگی تقصیر من نبوده است و کافی است تیم به تیم قصه های آن را برای شما بگویم.»
میدو در تیم گنت بلژیک و در هیات جوانی 17ساله گلهای زیادی را زد ولی از آنجا به آژاکس رفت تا تیمی بزرگتر را بیازماید. با این حال او به سرعت با رونالد کومن مربی وقت آن باشگاه نامدار شهر آمستردام مشکلاتی پیدا کرد. او بهترین گلزن آن تیم شده بود و وقتی کومن یک روز وی را روی نیمکت نشاند در کمال حماقت و بچگی روبه خبرنگاران کرد و گفت می خواهد برود.

  • میدو: تفاوت تاتنهام با رم این است که اینجا به من شانس و میدان می دهند

  • او در اواسط بهار 2005 و مدتها پس از آن واقعه می گوید: «الان که فکر می کنم ، می بینم کار خوبی را انجام نداده ام. این را می پذیرم که جوان و کم تجربه بودم و تجربه کافی را برای تقابل با مشکلات نداشتم. به واقع بسیاری از کارهای من در آژاکس ، اشتباه بود. با این حال تصور می کنم ، همان اشتباهات مرا به آدم پخته تر و کامل تری بدل کرد و به نقطه کنونی رساند.»
    او از آژاکس به سلتاویگو و از آن جا به مارسی رفت و با این که در 6ماه نخست حضورش در ولودروم خوب کار کرد و زوج موفقی را با «دیدیه دروگبا» ساحل عاجی در خط حمله مارسی ساخته بود ، اما در ماههای بعدی رفتنش به جام ملتهای آفریقا و به ادعای خود او مصدومیت ، جای پای او را در فرانسه سست و محبوبیت وی را در مارسی کم کرد و او ناچارا به آ.اس.رم رفت.


    نیمکت نشین مونتلا و کاسانو



    ازقضا پس از آمدن وی و بعد از تعویض مربی و آمدن جیجی دل نری به جای رودی فولر آلمانی ، وینچنتزو مونتلا شروع به گلزنی مانند سه چهار سال پیش کرد و او نیمکت نشین وی و کاسانو شد. میدو می گوید حضور در باشگاهی بزرگ مثل رم برای او مثل تعبیر یک رویا بوده و این که توفیقی در آنجا کسب نکرده ، اهمیت زیادی برایش نداشته است. در تاتنهام ، این چنین نیست. او حتی اگر نیمکت نشین باشد، سیاست آرامش و سکوت را کنار نمی گذارد و دیگر یک آدم عاقل شده است و صبر می کند تا وقت و مجال او برسد و مدعی است که ارزشهایش بر باشگاه روشن شده است.
    «تفاوت بین رم و تاتنهام این است که به من در اینجا میدان و شانس لازم را می دهند و این در حالی است که تیم حداقل سه مهاجم خوب دیگر مثل کانوته ، دفو و کین دارد. همین برای من کافی است و ثابت خواهم کرد که به اندازه آنها برای تیم مفید خواهم بود.» تولد اولین فرزند میدو هم که اینک پسری 11 ماهه به نام علی است او را مسوولیت پذیرتر و دیدگاهش را کامل کرده است. او مصمم است که دیگر دردسرساز نباشد و در میدانهای فوتبال موفق عمل کند و همانی باشد که همه می دانند: مطرح ترین فوتبالیست فعلی مصر.

    newsQrCode
    ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

    نیازمندی ها