وزیر بهداشت:

طرح تحول سلامت از دو استان مرزی آغاز می‌شود

وزیر بهداشت گفت: طرح تحول نظام سلامت را از دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان آغاز می‌کنیم.
کد خبر: ۶۳۸۱۷۴
طرح تحول سلامت از دو استان مرزی آغاز می‌شود

سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: طرحی برای اجرا با عنوان تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت تهیه شده است که حاصل آن حضور بیشتر مردم و بخش خصوصی در خدمات سلامت ضمن توانمندسازی بیمه هاست.

وی افزود: این طرح که به ما کمک می‌کند تا خدمات مطلوبی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به مردم ارائه کنیم ابتدا به عنوان الـگو در دو استان و سپس در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که این طرح بر اساس یکپارچه سازی و تقویت بیمه‌ها طراحی شده است، گفت: طرح تحول نظام سلامت برگرفته از اسناد بالادستی و براساس برنامه پنجم توسعه تهیه شده است و امیدواریم اثربخش باشد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بخش مناسبی به سلامت اختصاص داده شود و این سهم بتواند بخشی از مشکلات مالی این حوزه را برطرف کند.

هاشمی درباره توانمندی‌های علمی جامعه پزشکی نیز در کشور گفت: مردم می‌دانند که پزشکان ایرانی به لحاظ علمی و توانمندی فاصله اندکی با کشورهای پیشرفته دارند و این توانایی‌ها را نیز بیشتر به واسطه سرمایه‌گذاری‌های شخصی به دست آورده‌اند.

وی اضافه کرد: با این وجود توزیع این خدمات پیشرفته در کشور مناسب نیست به گونه‌ای که در برخی مناطق پزشک متخصص نداریم و در برخی مناطق دیگر امکانات بهره مندی از خدمات به روز پزشکان فراهم نیست.

وزیر بهداشت افزود: نوبت مسوولان کشور است که با اصلاح سهم بودجه سلامت از درآمد کشور و تامین بودجه از منابع مطمئن، رضایتمندی مردم و کارکنان سلامت را جلب کنند و باری را از دوش بیماران و خانواده آنان بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها