خبر سلامت

بیماران ام‌اس در هوای سرد قرار نگیرند

یک متخصص طب تسکینی با تاکید بر اهمیت درمان مبتلایان به ام‌اس از سوی تیم پزشکی گفت: بیماران باید برای مقابله با خستگی مفرط از قرار گرفتن در هوای خیلی گرم و سرد پرهیز کنند. در واقع، تغییر در سبک زندگی در کاهش عوارض بیماری بسیار موثر است.
کد خبر: ۶۳۷۴۳۴

دکتر عبدالرحیم حزینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که سیر بیماری ام اس به گونه‌ای است که مدام در حال عود و تسکین است، افزود: نیمی از بیماران در طول ده سال وارد فاز پیشرونده ثانویه بیماری می‌شوند. در گروه کمتری از بیماران،بیماری نسبت به زمان شروع در حال پیشرفت است.

حزینی با بیان این که بی‌حرکتی از عوارض بیماری است، اظهار کرد: در صورت پیشرونده‌بودن بیماری به علت وجود ترکیبی از ضعف، اسپاسم، خستگی، درد، اتاکسی مخچه‌ای و فقدان حس بخصوص هنگام راه‌رفتن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این وضع، بیمار را به سمت خستگی بارز می‌برد و منتهی به مشکلات متعددی می‌شود که نیاز به مداخله یک تیم برای برطرف‌کردن و تسکین آنها را نشان می‌دهد. البته استفاده از مسکن‌های ساده، فیزیوتراپی، تمرینات ورزشی مناسب، تحریک‌های حسی، ماساژ و طب سوزنی از اقدامات درمانی بیماران مبتلا به ام‌اس است.

زایمان سخت، افتادگی مثانه می‌آورد

یک متخصص نفرولوژی بزرگسالان گفت: افتادگی مثانه بیشتر در زنانی که چند زایمان سخت داشته‌اند، دیده می‌شود.

دکتر جعفر حیدرنژادیان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: افتادگی مثانه بیشتر در زنان میانسالی که چند بار زایمان داشته‌اند، خانم‌هایی که زایمان سخت داشته‌اند و زنان یائسه دیده می‌شود. تکرر ادرار، بی‌اختیاری ادراری استرسی یعنی بی‌اختیاری بر اثر سرفه، عطسه یا بلندکردن وسیله سنگین یا چند مرتبه بیدارشدن شبانه برای ادرار کردن از جمله علائم افتادگی مثانه است. وی تاکید کرد: بیشترین مشکلی که افتادگی مثانه برای افراد ایجاد می‌کند همان علائم بی‌اختیاری و تکرر ادرار است که گاه باعث می‌شود فرد نتواند برای مدت طولانی از خانه بیرون برود. وی با تاکید بر این که افتادگی مثانه درمان دارویی خاصی ندارد، تصریح کرد: در مرحله اول برای افرادی که افتادگی مثانه دارند ورزش‌های تقویت عضلات کف لگن تجویز می‌شود، اما در موارد شدید می‌توان افتادگی مثانه را با جراحی بهبود بخشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها