با وجود تعداد بالای تماشاگران در دیگر شهرها هنوز سازوکاری برای فروش بلیت جشنواره در استان‌ها اعلام نشده است

پیش‌فروش پر درد سر بلیت‌های فیلم فجر

پیش‌فروش بلیت‌های سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر در حالی از ساعت 10 صبح روز گذشته آغاز شد که به دلیل استقبال بیش از اندازه مراجعه‌کنندگان، در همان ساعات اولیه سامانه فروش اینترنتی قطع شد. همچنین طبق اعلام مدیر امور استان‌های جشنواره، بحث پیش‌فروش بلیت فقط مربوط به سینماهای شهر تهران خواهد بود و نحوه فروش بلیت فیلم در استان‌ها هنوز مشخص نشده است.
کد خبر: ۶۳۷۴۰۵

احد میکائیل‌زاده که عنوان دستیار ویژه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را مقابل اسمش دارد، درخصوص وضع پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره و مساله قطعی موقت سامانه به جام‌جم گفت: به دلیل استقبال بیش از اندازه مخاطبان سینما، در دقایق اولیه پیش‌فروش بلیت جشنواره فجر در ساعت 10 صبح روز گذشته، سامانه بسیار سنگین و برای ساعاتی قطع شد.

وی ادامه داد: البته این مشکل فنی مربوط به‌سایت جشنواره نمی‌شد و به دلیل استقبال غیرمنتظره مراجعه‌کنندگان و سرعت پایین اینترنت در برخی مناطق و مشکل پهنای باند سامانه برای مدتی دچار وقفه و اختلال شد، اما از بعدازظهر دیروز این مورد برطرف شد و علاقه‌مندان سینما دوباره برای انتخاب فیلم‌های مورد نظرشان می‌توانند تا فردا به سامانه مراجعه کرده و بلیت‌های مورد نظر خود را بخرند.

میکائیل‌زاده درباره سقف پیش‌فروش روزانه بلیت‌ها در سامانه نیز گفت: سقفی برای پیش‌فروش روزانه وجود ندارد و مخاطبان می‌توانند حداکثر تا فردا برای خرید بلیت‌های جشنواره به سامانه مراجعه کنند.

وی درصد پیش‌فروش بلیت‌ها را نسبت به فروش روزانه بلیت در گیشه سینماهای مردمی بیشتر دانست و افزود: دقیقا نمی‌توان میزان درصد دقیقی برای این مساله تعیین کرد و همه چیز بستگی به تعداد مراجعه‌کنندگان دارد؛ اما آنچه مسلم است بخشی از ظرفیت سالن‌ها به فروش روزانه در گیشه اختصاص خواهد داشت.

میکائیل‌زاده درباره نحوه دریافت بلیت‌های خریداری شده نیز افزود: صاحبان بلیت‌های خریداری شده می‌توانند برای دریافت بلیت‌های خود در تاریخ‌های چهارم، پنجم و ششم بهمن ماه از ساعت 10 صبح با در دست داشتن کارت ملی و کد پیگیری سامانه (و کارت دانشجویی برای تخفیف) به نشانی خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش، پردیس سینمایی ملت، قسمت پیش‌فروش بلیت جشنواره فیلم فجر مراجعه کنند.

از طرفی محسن شمس (مدیر سامانه پیش‌فروش بلیت سی و دومین جشنواره فیلم فجر) هم درخصوص ظرفیت‌ پیش‌فروش بلیت‌های اینترنتی با توجه به ازدحام علاقه‌مندان به ایسنا گفت: سهمیه اصلی بلیت‌های مردمی جشنواره برای پیش‌فروش گذاشته شده است و اجازه نخواهیم داد هیچ متقاضی که به سیستم فروش مراجعه‌می‌کند، دست خالی بازگردد. ما هر لحظه در حال به‌روز رسانی سیستم هستیم و به تمام علاقه‌مندان جشنواره اطمینان می‌دهیم ظرفیت لازم برای خریداری بلیت تا آخرین ساعتِ آخرین روز پیش‌فروش تامین خواهد شد.

شهرستانی‌ها در انتظار

در حالی که قرار است سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با تهران در 31 استان کشور هم برگزار شود و بخش زیادی از مخاطبان جشنواره را هم تماشاگران شهرستانی تشکیل می‌دهند، اما طبق اعلام نظر مدیر امور استان‌های جشنواره پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره شامل حال شهرستانی‌ها و سینماهای مراکز استان‌ها نمی‌شود.

ناصر باکیده دراین خصوص به جام‌جم گفت: جشنواره امسال فیلم فجر همزمان با تهران و به طور میانگین از پانزدهم تا بیست و پنجم بهمن ماه در تمامی مراکز استان‌های کشور برگزار می‌شود، اما آن مساله پیش‌فروش بلیت‌ها فقط منحصر به سینماهای مردمی جشنواره در شهر تهران است و فروش بلیت در هر استانی از سوی شورای برنامه‌ریزی آن مرکز و براساس مقتضیات مختلف و سطح رفاه مردم مناطق تعیین و اعمال می‌شود.

مدیر امور استان‌ها و تجلی اراده ملی جشنواره سی و دوم فیلم فجر افزود: در هر استانی شورایی متشکل از مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مسئولان اداره ارشاد و نهادهایی چون صداوسیما، شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی درخصوص نحوه برگزاری و بهای بلیت فیلم‌های جشنواره تصمیم‌گیری می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها