رییس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت خبر داد:

آسمان من طرح جدید خروج خودروهای فرسوده

رییس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور با تشریح جزئیات جدید طرح «آسمان من» برنامه‌های جدید ستاد سوخت را برای خروج خودروهای فرسوده اعلام کرد.
کد خبر: ۶۳۷۲۶۰
آسمان من طرح جدید خروج خودروهای فرسوده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور، سید مجتبی شفیعی گفت: با توجه به این که خودروهای فرسوده هزینه‌های بسیار سنگینی را در ابعاد اقتصادی، مصرف سوخت، منظر و مبلمان شهری و زیست محیطی برای کشور دارند، دولت توجه ویژه‌ای را برای خروج خودروهای فرسوده در نظر گرفته است و در ماه‌های اخیر با تدابیری که اتخاذ شده شاهد اجرای خوب روند خروج خودرهای فرسوده هستیم.

وی افزود: با توجه به آلودگی هوا، دولت ستاد سوخت را مکلف کرده تا برنامه‌های خود را اعلام کند و در همین راستا پیشنهاداتی به دولت رفته که بخشی از آن به تصویب رسیده و در حال اجراست و بخش دیگری نیز در دست بررسی است و اجرا خواهد شد.

رییس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور با اشاره به طرح «آسمان من»، اظهار کرد: طرح «آسمان من» به عنوان طرحی جدید با رویکرد زیست محیطی اجرا می‌شود که در آستانه هفته هوای پاک بتوانیم با همکاری محیط زیست و شهرداری این طرح را اجرایی کنیم.

وی با بیان این که این طرح از امروز کار خودرا آغاز می‌کند، افزود: در طرح «آسمان من» مالکان خودروهای فرسوده بدون مراجعه حضوری و تنها با ارسال یک پیامک به شماره 50002027 می‌توانند وارد طرح خروج خودروهای فرسوده شوند که پس از دریافت پیامک روند ثبت نام آن‌ها از طریق تماسی که با آن‌ها گرفته می‌شود، آغاز خواهد شد.پس از ارسال این پیامک مراکز اسقاط با مالکان تماس گرفته و برای حمل خودروی فرسوده به محل خودرو مراجعه می‌کنند. ضمن آن که مقرر شده کمک‌های بلاعوض و همچنین ارزش لاشه اسقاط به صورت نقدی به مالکان خودروهای فرسوده پرداخت خواهد شد.

رییس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور تصریح کرد: در حال حاضر این طرح برای تمامی کلانشهرها و مراکز شهرها نهایی شده و قابل اجراست.

به گفته شفیعی، طرح «آسمان من» شامل خودروهای سواری شخصی مدل 57 تا 72 و شامل وانت‌بارهای مدل قبل از سال 77 می‌شود. ضمن آن که روش‌های قبلی نیز همچنان دایر است و مالکان خودروهای فرسوده می‌توانند از طریق سایت‌هایی که قبلا اعلام شده بود نسبت به اسقاط خودروی خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ستاد سوخت تا 22 بهمن ماه به صورت هفتگی جوایزی را برای متقاضیانی که جهت اسقاط خودرو ثبت نام کردند در نظر گرفته و به صورت هفتگی یک دستگاه رانا به برندگان اعطاء خواهد کرد که این برندگان به قید قرعه از بین متقاضیان اسقاط خودروی فرسوده انتخاب خواهند شد.

رییس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور  تصریح کرد: همچنین ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولتی نیز از هفته جاری برای اسقاط خوردوهای فرسوده آغاز خواهد شد.

وی افزود: در مهر ماه امسال ستاد سوخت مصوبه‌ای را گذراند که براساس آن کمک‌های بلاعوض به مالکین خودروهای فرسوده تا سه برابر افزایش یافته است که میزان این افزایش در خودروهای شخصی فرسوده کمتر از سه و نیم برابر است.

شفیعی گفت: در دو سال اخیر علی‌رغم این که روند خروج خودروهای فرسوده کند شده بود اما در سه ماه اخیر روند رو به رشدی را پیدا کرده و تا کنون 52 هزار متقاضی برای خروج خودروهای فرسوده خود ثبت نام کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
۰
۰
همون قصه قبلی با یه رنگ دیگه پس كو مشوق جدید كه گفتین
محمد اسماعیل زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
۰
۰
با عرض سلام اگرامكان دارد خودروهای سواری مدل1357به پایین راهم اعلام كنید.باسپاس فراوان
بابك
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
۰
۰
سلام من از طریق پیامك ثبت نام كردم و كد رهگیری دریاف كردم متاسفانه كد رهگیری رو گم كردم لطفا راهنمایی بفرمایید
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
۰
۰
سلام آقا ما هر چی اس ام اس میزنیم فقط یك پیامك میاد دیگه چیزی نمیاد
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
۰
۰
آقا این ثبت نام همون اینترنتی بود خیلی بهتر بود الان هر چی ما پیامك میزنیم چیزی نمیاد
داوود عینی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
۰
۰
با عرض سلام ما نیسان وانت داریم مدل 56قرمز جهت جا ب جایی با ماشین نو لطفا راهنمایی كنید با تشكر فراوان
امیرنوروزی فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
سلام امیر نوروزی فرد هستم یك دسjگاه وانت بار مدل 62دارم برای اسقاط باید چه كاری انجام بدم؟
حسین یعقوبی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
۰
۰
با سلام من چند خودرو اسقاط كردم ولی برنده خودروی رانا نشدم ،شما میگویید من كم شانسم

نیازمندی ها