خبر سلامت

راهکارهای ساده برای پیشگیری از حملات آسم

اگرچه بیماری آسم درمانی ندارد، اما راهکارهای ساده‌ای برای کنترل این بیماری و کمک به پیشگیری از شدیدتر شدن علائم آن وجود دارد.
کد خبر: ۶۳۶۹۷۸

به گزارش ایسنا، بیماران مبتلا به آسم باید از قرار گرفتن در معرض محرک‌های این بیماری خودداری کنند، زیرا این محرک‌ها باعث تشدید علائمی از قبیل سرفه،‌ خس‌خس سینه و تنگی نفس در آنان می‌شود.

توصیه‌های زیر راهکارهای ساده‌ای برای پیشگیری از حملات آسم عنوان شده است:

ـ ضمن شناسایی و اجتناب از عواملی که بیماری آسم را تشدید می‌کند؛ از ورزش کردن نباید اجتناب کرد حتی اگر باعث تحریک بیماری شود، زیرا این اقدام بخشی از سبک زندگی سالم است. برای رفع این مشکل می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید و با مصرف دارویی که برای شما تجویز می‌کند، فعالیت فیزیکی خود را ادامه دهید.

ـ به طور مرتب به پزشک مراجعه و داروهای تجویز شده را مصرف کنید.

ـ از قرار گرفتن در معرض دود سیگار، آتش و... خودداری کنید. اگر سیگار مصرف می‌کنید سریع آن را ترک کنید، زیرا استعمال دخانیات بیماری را شدیدتر می‌کند.

ـ سعی کنید به افراد مبتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی نزدیک نشوید،زیرا در صورت ابتلا، علائم بیماری آسم در شما تشدید خواهد شد.

ـ افراد مبتلا به آسم باید از قرار گرفتن در معرض مواد حساسیت‌زا خودداری کنند، زیرا این مواد ممکن است به‌طور موقت به افزایش التهاب راه‌های تنفسی منجر شود که این امر باعث می‌شود این افراد در برابر حملات آسم حساس‌تر شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها