کشف پروتئین مرتبط با درمان بیماری آسم

محققان علوم پزشکی در مرکز تحقیقات سرطان «کیمل» در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کردند آنزیمی را کشف کرده اند که سلول های «تی» دستگاه ایمنی را کنترل می کند و می توان از این آنزیم به عنوان هدف جدیدی در درمان بیماری آسم و نیز برخی سرطان ها بهره برد.
کد خبر: ۶۶۱۷۹۹
کشف پروتئین مرتبط با درمان بیماری آسم

بر اساس مقاله این محققان که در شماره اخیر نشریه نیچر ایمونولوژی منتشر شد ، موش های آزمایشگاهی که آنزیم «اس کی جی یک» در آنها نیست در برابر آسم ناشی از ذرات غبار مقاومند و موش هایی که این آنزیم را ندارند کمتر به تومورهای ریه مبتلا می شوند.

دکتر «جاناتان دی پاول» استاد بخش سرطان شناسی در موسسه یاد شده اعلام کرد اگر ما دارویی بسازیم که بتواند این آنزیم را مهار کند قادر خواهیم بود بیماری آسم را کنترل کنیم و برخی سرطان ها را نیز درمان کنیم.

آسم اختلالی است که در آن گاهی تنفس مشکل می شود و تنگی نفس به صورت متناوب رخ می دهد. علائم و شدت بیماری در افراد مختلف متفاوت است.برخی افراد سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس را تقریباً هر روز دارند. برخی دیگر در فواصل بین حملات تنگی نفس علامتی ندارند.

برخی از ورزشکاران حرفه ای مبتلا به آسم هستند و طی ورزش شدید کمی احساس تنگی نفس می کنند ، در حالی که برخی افراد حین ورزش معمولی دچار حمله شدید آسم شده و نیاز به درمان اورژانسی پیدا می کنند.

بیشترین موارد آسم در حوالی پنج سالگی تشخیص داده می شود به همین دلیل بیشتر افراد تصور می کنند که آسم بیماری کودکان است اما احتمال کمی نیز وجود دارد که افراد در سنین مختلف دچار این بیماری شوند.

برخی مطالعات بیان می کنند که احتمالاً ابتلا به عفونت های تنفسی در کودکی احتمال ابتلا به آسم را کاهش می دهد.به همین دلیل این بیماری در جوامع پیشرفته بیشتر از کشورهای در حال توسعه دیده می شود.

اگر شما یک فرد بالغ مبتلا به آسم هستید احتمالاً بیماری را از مدتها قبل داشته و خواهید داشت. هنوز مشخص نیست که چرا بیشتر کودکان مبتلا به آسم معمولاً در حوالی سنین بلوغ خوب می شوند و اگر بیماری در این سنین خوب نشود احتمالاً برای همیشه باقی خواهد ماند اما شرایط بیماری را می توان به خوبی اداره کرد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها