مناسبت روز

آغاز بهار آزادی

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر دیروز در نشست خبری برنامه این دهه را تشریح کرد

اجرای ۲۴ هزار برنامه در دهه فجر

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال ۲۴هزار برنامه در سطوح بین‌المللی، منطقه‌ای، ملی و استانی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۳۶۱۵۶

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدحسین زارع در نشست خبری با بیان این که شعار دهه فجر امسال«پیشرفت و عدالت در سایه حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» است، افزود: برنامه‌های امسال به سه شکل سراسری، خارج از کشور و عمومی اجرا خواهد شد.

وی گفت: برنامه‌های سراسری از جمله آیین‌های ماندگار و شناخته شده ایام‌الله دهه فجر است که مطابق سنت همه ساله به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

زارع افزود: گرامیداشت لحظه ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به میهن اسلامی در ساعت 9 و 33 دقیقه دوازدهم بهمن در حرم مطهر امام خمینی (ره) و به طور همزمان در سراسر کشور، برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها در 18هزار گلزار شهدای کشور در هفدهم بهمن به همراه عطرافشانی و گلباران گلزارهای شهدای انقلاب اسلامی و مراسم بانگ تکبیر «الله اکبر» در شامگاه بیست و یکم بهمن در سراسر کشور همزمان با نورافشانی در مراکز استان و 300 شهرستان از برنامه‌های سراسری است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: همچنین برگزاری مراسم سراسری راهپیمایی یوم‌الله
بیست و دوم بهمن در بیش از5000 شهر، شهرستان و روستا، همراه با برنامه‌های متنوع و هنری در مسیر راهپیمایی و توسعه ایستگاه‌های فرهنگی و خدماتی و اجرای برنامه همسرایی گروه‌های سرود 1357نفره دانش‌آموزان بسیجی در مراکز استان و شهرستان و گروه 22 هزار نفره در شهر تهران از دیگر برنامه‌های سراسری گرامیداشت سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است.

زارع گفت: برنامه‌های دهه فجر در خارج از کشور شامل مجموعه برنامه‌هایی است که با مسئولیت نمایندگی‌های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف با رویکردی تبیینی با هدف ترویج گفتمان انقلاب اسلامی، معرفی ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب نشست و نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش عمومی نیز برنامه‌هایی برای قشرهای مختلف مردم در شش حوزه فرهنگی و هنری، قرآنی و مذهبی، علمی و پژوهشی، خدماتی و رفاهی، ورزشی، سرگرمی و گردشگری پیش‌بینی شده است.

زارع گفت: از برنامه‌های عمومی می‌توان به برگزاری 3600 مسابقه، 3145 نمایشگاه و 2800جشنواره و جشن و برنامه‌های دیگری همچون همایش، نشست، کارگاه آموزشی، تجلیل و مسابقات ورزشی و فعالیت‌های دینی و مذهبی اشاره کرد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به رشد 9 درصدی برنامه‌های دهه فجر امسال نسبت به سال گذشته، گفت: امسال در تهران 24 کمیته تخصصی موضوعی و قشری، در مراکز استان‌ها630 و در شهرستان‌ها 13هزار و600 کمیته برای پیگیری و اجرای ویژه برنامه‌های دهه فجر تشکیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها