تپش‌ قلب پس از زایمان، موقتی است

یک فوق‌تخصص غدد گفت: اضطراب، تپش‌ تند قلب، کاهش بدون توجیه وزن، افزایش حساسیت به گرما، خستگی، لرزش و بی‌خوابی از نشانه‌هایی است که به طور مشخص، یک تا چهار ماه پس از زایمان بروز می‌کنند و مدت یک تا سه ماه طول می‌کشند.
کد خبر: ۶۳۶۱۱۲

دکتر ایرج ایران زاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که تیروئیدیت پس‌ از زایمان غالبا چند ‌هفته تا چند ‌ماه به ‌طول می‌انجامد، افزود: ممکن ‌است تشخیص تیروئیدیت پس‌ از زایمان دشوار باشد، زیرا معمولا نشانه‌های بیماری را به اشتباه به استرس ناشی ‌از تولد نوزاد و نابسامانی‌های خلفی بعد‌ از زایمان نسبت می‌دهند.

وی تاکید کرد: در بسیاری از زنانی که دچار تیروئیدیت پس از زایمان می‌شوند، ظرف 12 تا 18 ماه پس از شروع نشانه‌ها، عملکرد تیروئید به حد طبیعی باز می‌گردد، اما در بعضی زنان که تیروئیدیت پس از زایمان را تجربه می‌کنند، عوارض دائم به‌وجود می‌آید.

وی ادامه داد: در ‌صورت وجود تیروئیدیت پس‌ از زایمان، باید بیمار از نظر احتمال ایجاد کم‌کاری تیروئید تحت نظر قرار گرفته و سالانه آزمایش تیروئید انجام دهد. بسیاری از زنانی که دچار تیروئیدیت پس ‌از زایمان می‌شوند، در مرحله‌ پرکاری یا کم‌کاری تیروئید هستند که این حالت به درمان نیاز ندارد، اما باید نحوه‌ عملکرد تیروئید هر چهار تا هشت هفته با آزمایش خون پایش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها