رییس اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: مدت زمانی که زوج‌های جوان مشاوره‌های پیش از ازدواج را دریافت می‌کنند، اندک است. همچنین زوج‌ها در زمانی نامناسبی تحت آموزش و مشاوره‌های پیش از ازدواج قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۶۳۵۶۵۹

به گزارش جام جم سرا، دکتر محمد اسلامی با اعلام این مطلب در کارگاه کشوری مشاوره پیش از ازدواج که در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار داشت: نیم ساعت، یک ساعت و دو ساعت زمان مناسبی برای آموزش و مشاوره به زوج‌های جوان نیست. همچنین در شرایطی که زوج جوان با مسایلی مانند آماده کردن ماشین عروس، تهیه گل، آرایشگاه و مسایلی مانند آن درگیر هستند آیا می‌توان به آن‌ها گفت که به آموزش توجه کنند؟ بنابراین درحال حاضر زمان آموزش‌های پیش از ازدواج مناسب نیست.
به نوشته ایسنا، وی افزود: بر اساس آمار‌ها، ۴۰ درصد از افرادی که در مراکز مشاوره پیش از ازدواج کشور آموزش می‌دهند کار‌شناس، ۳۸ درصد کاردان، ۱۷ درصد پزشک عمومی و ۵ درصد تکنسین هستند.
اسلامی تصریح کرد: قانون تنظیم خانواده بر افزایش آگاهی جامعه تاکید دارد و بر آن حساس است.
رییس اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بسیاری از سازمان‌ها مانند سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دفتر بانوان استانداری‌ها و دیگر ارگان‌ها تمایل دارند که در خصوص آموزش‌ها و مشاوره‌های قبل از ازدواج همکاری داشته باشند، ولی هر کدام می‌خواهند نظر‌ها و ایده‌های خود را بیان کنند و افرادی که تحت آموزش قرار می‌گیرند برای آن‌ها اهمیت زیادی ندارد.
وی در ادامه بر لزوم آموزش و بازآموزی مربیان مراکز مشاوره پیش از ازدواج تاکید کرد و گفت: آموزش به مربیان مساله بسیار مهمی است که در برنامه جدید مشاوره‌های پیش از ازدواج کشور مدنظر قرار گرفته و لازم است که توسعه یابد.
اسلامی اظهار داشت: متاسفانه تعداد مربیان و کار‌شناس مرد در مراکز مشاوره پیش از ازدواج اندک است. آموزش و مشاوره‌های پیش از ازدواج نیز در ساعات اداری انجام می‌شوند و به همین دلیل زوج‌های جوان مجبور هستند که خود را با این ساعت‌ها هماهنگ کنند. لازم است خدمات مشاوره‌ای در دسترس همه افراد قرار گیرد و شرایطی فراهم شود که زوج‌های جوان به راحتی در کلاس‌های آموزش و مشاوره شرکت کنند.
رییس اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت افزود: همچنین برخی از کلاس‌های آموزشی که در مراکز مشاوره‌ای برگزار می‌شوند، کلاس‌های خوبی نیستند و شرایط محیطی موجب می‌شود فضا برای آموزش مناسب نباشد. وسایل کمک آموزشی که در دسترس مربیان قرار دارند نیز استاندارد نیستند و حداقل نیازهای آموزشی را برآورده نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: درحال حاضر منبعی جامع و کامل برای مربیان مراکز مشاوره پیش از ازدواج وجود ندارد که برای افزایش اطلاعات خود به آن مراجعه کنند.
اسلامی خاطرنشان کرد: زوج‌های جوان برخی مواقع به دلیل نبود آموزش و اطلاع رسانی رسمی، اطلاعات مورد نیاز خود را از منابع غیررسمی و غیرمجاز به دست می‌آورند که این مساله موجب بروز مشکلاتی در زندگی مشترک آن‌ها می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها