از ابتدای مهر تا 21 دی تصادفات اتوبوس‌ها در جاده‌ها 20 درصد رشد کرده است

سرعت مجاز در جاده‌ها کاهش می‌یابد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از تشکیل هیاتی برای بررسی میزان سرعت مجاز تردد در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: پلیس به دنبال افزایش سرعت مجاز نیست و قطعا کاهش سرعت مجاز را در دستورکار قرار می‌دهد.
کد خبر: ۶۳۵۴۶۴

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در حاشیه جلسه هماهنگی با دستگاه‌های متولی طرح زمستانه با بیان این‌که تغییر در حداکثر سرعت خودروها یکی از موضوعات مطرح شده در ایـــن جلســــه بود که باید بــرای سال آینده مدیریت شود، افزود: هیاتی در این راستا تشکیل شده است که در صورت نتیجه‌دار بودن بررسی‌های آنان، تغییری در سرعت مجاز اعمال می‌شود.

مومنی با بیان این‌که ممکن است این تغییر سرعت یا کلی و در همه جاده‌های کشور یا به صورت مقطعی و در برخی از جاده‌های کشور باشد، تصریح کرد: قطعا افزایش سرعت مد نظر پلیس نیست، بلکه کاهش سرعت مجاز در جاده‌های کشور در دستورکار رسیدگی این هیات قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس راهور ناجا، درباره طرح جامع برخورد با موتورسواران متخلف، گفت: بزودی تخلفات نمره منفی و میزان جریمه موتورسواران با خودروی آنها تجمیع می‌شود به صورتی که اگر موتورسیکلت‌سوار جریمه خود را پرداخت نکرده باشد، این جریمه در ارائه خدمات خودرویی مد نظر قرار می‌گیرد.

به گفته فرمانده پلیس راه، از ابتدای مهر تا بیست‌ویکم دی تصادفات اتوبوس‌ها در جاده‌های کشور 20 درصد رشد داشته است.

به گزارش مهر، سردار محمدرضا مهماندار در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی افزود: مهم‌ترین تصادف این مدت نیز در محور دامغان ـ شاهرود رخ داد که 11 نفر جانشان را از دست دادند، ضمن این‌که در این مدت 3 اتوبوس در محورهای مهران، اصفهان ـ نایین و قزوین ـ رشت دچار آتش‌سوزی شد.

وی تاکید کرد: در طرح زمستانی امسال تصادفات درون شهری 8.2 درصد و جاده‌ای 6.3 کاهش یافته است، این در حالی است که از بیستم آذر تا بیست‌ویکم دی تصادفات فوتی در جاده‌ها کاهش و 52 نفر کمتر کشته شده‌اند و میزان مجروحان نیز 3.1 درصد کاهش یافته است.

به گفته مهماندار، تصادفات سواری‌ها و کامیون‌ها افزایش یافته است و میزان تصادفات خودروهای مسافربری از 1.5 درصد به 2 درصد افزایش یافته است. در همین مدت عدم توجه به جلو مهم‌ترین عامل وقوع تصادفات بوده و تصادف به علت سرعت غیرمجاز نیز 3 درصد رشد نشان می‌دهد.به گفته وی، پلیس خودروهایی را که فاقد زنجیر چرخ باشند اعمال قانون می‌کند اما به جز موارد خطرناک نمی‌تواند جلوی تردد آنها را بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها