عقب‌نشینی در اعلام نام بازیکنان پرسپولیس

تناقض در پرونده قلیان‌کشان!

علیپور از صحبت‌های خود عقب نشینی کرد و گفت که نام هیچ بازیکنی را نیاورده است و تحقیقات همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۶۳۴۸۱۶
تناقض در پرونده قلیان‌کشان!

در حالی که روز پنجشنبه یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال اسامی بازیکنان پرسپولیس را به عنوان متخلف در پرونده قلیان‌کشی اعلام کرده و از محرومیت آنها خبر داده بود، کمتر از دو روز بعد دبیر ستاد مبارزه با تخلفات حرفه‌ای پس از آنکه مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس مصاحبه‌هایی را علیه فدراسیون انجام دادند تاکید کرد هیچ نام هیچ بازیکنی را اعلام نکرده‌اند و تحقیقات همچنان ادامه دارد!

 هنوز 24 ساعت از مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌های تند علی دایی و محمد رویانیان به خاطر محرومیت پیام صادقیان و محسن مسلمان از حضور در تیم‌های ملی نگذشته بود که علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال عقب نشینی‌ها را آغاز کرد و گفت که "ما نام هیچ کس را نگفته‌ایم و فعلا کسی محروم نشده است".

این اظهار نظر در شرایطی روز جمعه صورت گرفت که روز پنجشنبه یکی از مسئولان فدراسیون نام این بازیکنان را به خبرنگار مهر اعلام کرده اما خواسته بود که نقل قولی از وی در این مورد منتشر نشود. حتی مصاحبه هایی در رسانه های مختلف منتشر شد که طی آن از محسن مسلمان و پیام صادقیان نام برده شده بود.

علیرضا علیپور دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال یکی از اولین افرادی بود که روز پنجشنبه گذشته با ذکر نام محسن مسلمان و پیام صادقیان گفته بود "باید بگویم که این بازیکنان منعی برای بازی در تیم پرسپولیس و کلیه رقابت‌های باشگاهی ندارند و فعلا تا اطلاع ثانوی از حضور در تیم‌های ملی منع شده‌اند تا رسیدگی‌های لازم به این موضوع صورت گیرد".

علیپور که قبلا از دو بازیکن پرسپولیس نام برده و تاکید کرده بود که آنها فقط از حضور در تیم های ملی محروم هستند و می توانند برای باشگاه هایشان بازی کنند، روز شنبه در گفتگو با مهر از صحبت‌های خود عقب نشینی کرد و گفت که نام هیچ بازیکنی را نیاورده است و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

تمام این اتفاقات و تکذیب‌های ادامه دار در حالی رخ داده که روز پنجشنبه گذشته یکی از مقامات بلندپایه فدراسیون فوتبال در گفتگو با مهر، محرومیت مسلمان و صادقیان را تایید کرده و گفته بود که در جلسه‌ای با حضور همه مسئولان فدراسیون فوتبال، این تصمیم گرفته شده است. وی که قصد نداشت نامش فاش شود و فایل صوتی صحبت‌هایش نزد خبرنگار مهر موجود می‌باشد، به صراحت از تاکید فدراسیون فوتبال به کارلوس کی‌روش برای دعوت نشدن این بازیکنان به تیم ملی هم یاد کرد.

شاید فدراسیون فوتبال ابتدا قصد داشته با محرومیت دو بازیکن پرسپولیس، به نوعی پرونده محسن قهرمانی را به سکوت و انزوای بیشتر بکشاند تا بررسی آن زیر سایه خبر قلیان‌کشی بازیکنان پرسپولیس و محرومیت آنها قرار گرفته و بتواند به نوعی در ماجرای این داور که حالا بررسی پرونده‌اش به چندماه کشیده، گروکشی کند. مصداق این گروکشی هم اعلام نام دو بازیکن پرسپولیس از میان هفت، هشت بازیکنی است که همزمان با یکدیگر قلیان کشیده‌اند.

حالا مسئولان همان فدراسیون با موضع‌گیری تند باشگاه پرسپولیس، یک قدم به عقب برداشته و اعلام کردند نامی از هیچ بازیکنی نبرده‌اند تا در یک پرونده دیگر مجددا استقلال رای‌شان را با دست خودشان زیر سئوال ببرند. با بررسی کلی اتفاقات رخ داده می‌توان پیش‌بینی هر نوع حکمی را از فدراسیون فوتبال در روزهای آینده داشت.

بخش دیگری از مسئله، به صحبت‌های علیرضا علیپور مربوط می‌شود. وی روز شنبه در گفتگوی خود با مهر، عنوان کرده بود که تخلف بازیکنان تیم زیر 22 سال فوتبال ایران به مصرف قلیان محدود می‌شود و ماجرای دیگری نمی‌توانسته در هتل محل اقامت تیم در جزیره کیش رخ داده باشد. او بعد از این مصاحبه، در چرخشی عجیب و در مصاحبه با یک روزنامه ورزشی عنوان کرد "ممکن است کار به جاهای باریک کشیده شود چون موضوع فراتر از قلیان کشیدن بازیکنان است".

همه این تناقض گویی ها در شرایطی ماجرای رای نهایی در مورد پرونده متخلفان تیم زیر 22 سال را پیچیده تر می کند که به نظر می رسد تصمیمات جزیره ای در فدراسیون فوتبال و اظهار نظرهای خارج از وظیفه همچنان ادامه دارد و برای یک موضوع خاص تصمیمات متفاوتی گرفته می شود.

آنچه جامعه فوتبال و علاقمندان به آن انتظار دارند این است که باید با افرادی که در قالب تیم ملی ایران چنین رفتارهایی را می کنند برخورد شود تا در آینده شاهد اتفاقاتی بدتر و ناشایست تر نباشیم. هر چند بپذیریم فدراسیون فوتبال باید در این مورد رفتاری ارشادی داشته باشد اما وقتی به گذشته برگردیم و پرونده های اینچنینی را مرور کنیم، متوجه خواهیم شد که نسخه ارشادی بودن این پرونده ها خیلی وقت است که دوای درد این بیماری نیست و حالا باید روش های دیگری را امتحان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
داریوش
United States
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
۰
۰
عدم برخوردباافراد متخلف باعث رشدبیشترپدیده بی انضباطی دراردوهاخواهد شد باسرپرستان خاطی بشدت برخورد شود
طرفدار تیم ملی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
۰
۰
پس از چندین ماه مرور خبرهای جام جم دیگر برای من مسلم شده قلم به دست های این تحریریه ورزشی ضد پرسپولیسی هستند. چرا یك بار هم از رفت و آمدهای مشكوك سرپرست استقلال و نفت در فدراسیون حرفی نزده اید؟؟؟ چرا از تصمیمات یك بام و دو هوای كمیته انضباطی در مواجهه با تخلف تیم های دیگر حرفی نمی زنید؟ در مقابل برخورد چكشی با تیم همیشه محبوب پرسپولیس در طول دو سه فصل گذشته چرا حتی یك بار انتقاد نكردید؟!! از شما جانبداری نمی حواهیم اما همیشه مسائل را یك سویه دیدید. مطمئن باشید با این كار چیزی كه از دست می دهید سنگین تر از آنست كه بدست می آورید و آن اطمینان مخاطبان شماست... ! (این پیام خوشامد شما نیست، تعجب نمی كنم اگر از سایت خود حذف كنید. فقط منصف باشید.)

نیازمندی ها