اکثر مردم با شنیدن صدای تورج نصر به یاد کارتون‌های خاطره‌انگیر از جمله پسر شجاع(شیپورچی)، ای‌کیو سان(شوتن)، جیمبو(کاپیتان)، بلفی و لیلی بیت(عموی بلفی) و سریال‌هایی همچون سال‌های دور از خانه(تاتسو نوری) و داستان زندگی(برادر هانیکو) می‌افتند. او پس از گذشت حدود 40 سال کار در دوبله هنوز هم کودک درونش زنده است و نمی‌خواهد از دنیای کودکی‌اش جدا شود.
کد خبر: ۶۳۴۷۱۷

شنیدن صدای او این روزها در برنامه «جمعه سلام» که از رادیو تهران پخش می‌شود، مخاطبان را ناخودآگاه به یاد آثار قدیمی می‌اندازد. او در این برنامه در کنار عباس محبی و ویدا شهشهانی در قالب طنز، نمایش‌های متنوعی را اجرا کرده و شنوندگان را روزهای جمعه، ساعت 18 به مدت 90 دقیقه سرگرم می‌کند.

قرار گرفتن عباس محبی، هنرمند طناز رادیو که با شخصیت جانعلی و گویش شیرین لری معروف شد در کنار تورج نصر باعث شده تا طنازی این برنامه بیشتر شود. در واقع نیکنام جبرائیلی‌پور، تهیه‌کننده با بهره بردن درست از این دو هنرمند به جذابیت این برنامه افزوده تا در میان برنامه‌های طنز رادیویی حرف تازه‌ای برای شنوندگان داشته باشد و آنها را با خود همراه کند.

این برنامه شامل بخش‌های مختلف است و همین مساله باعث شده تا ریتم 90 دقیقه‌ای برنامه خسته‌کننده نباشد. شعرخوانی هنرمندان در برنامه با پخش موسیقی از بخش‌های شنیدنی جمعه سلام است. طبیعی است شنیدن نوای خوش از صندوقچه خاطرات با آهنگ‌های قدیمی حس نوستالژیکی به مخاطب می‌بخشد و آنها را به سال‌های دور می‌برد.

از بخش‌های دیگر این برنامه می‌توان به «حکیم و حکیمه» اشاره کرد. در این قسمت یک عادت نادرست تغذیه‌ای یا بیماری ناشی از آن در قالب نمایش طنز مطرح می‌شود. انتخاب این نوع ساختار برای این بخش باعث می‌شود تا شنوندگان بیشتر متوجه عادت نادرست تغذیه‌ای شوند. همچنین اطلاعات پزشکی در بخش «هیچ می‌دانید» نیز بازگو می‌شود. نمایش‌های «لورل و هاردی» و «بابا گپلی و تپلی» هم مخاطبان خاص خود را دارد. همچنین در بخش دستنوشته‌ها مطالب عارفانه و عاشقانه خوانده می‌شود.آوید بزرگی، گوینده و زهرا افشارنژاد، گزارشگر برنامه هستند. علاقه‌مندان به این برنامه می‌توانند موج رادیوی خودشان را روی اف‌ام ردیف 94 مگاهرتز تنظیم کنند.

فاطمه عودباشی ‌/‌ گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها