معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی از تدوین سه سناریو تغییر قیمت ها در لایحه مستقل هدفمند کردن یارانه ها خبر داد و گفت: این سناریوها از نظر وزارت اقتصاد یکسان است زیرا تغییر قیمت ها در مرحله یک و یا در مراحل سه یا چهار ساله مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۳۴۰۴۷
3 سناریو جدید برای هدفمند کردن یارانه ها

شاپور محمدی در گفت و گو با خبرنگاران در مورد لایحه مستقل هدفمند کردن یارانه ها و چگونگی بررسی آن در دولت افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد نرخ حامل های انرژی و تورم قابل تحمل پیشنهادهایی را ارایه کرده که وزیر اقتصاد در جلسه بررسی هدفمند کردن یارانه ها آنها را مطرح کرده است.

وی با بیان آن که افزایش نرخ حامل های انرژی تلاش برای رسیدن به قیمت 90 درصد فوب خلیج فارس است، اظهار داشت: چگونگی دستیابی و فرصت زمانی اجرای آن در حال بررسی است و باید در خصوص آن تصمیم گیری شود.

وی در مورد قیمت بنزین در این سناریوها گفت: این ارقام هنوز نهایی نشده است و به همین دلیل امکان اعلام آنها وجود ندارد.

محمدی در زمینه حرکت سرمایه های سرگردان جامعه نیز اظهار داشت: حرکت سرمایه تابع تغییر نرخ دارایی های مختلف است و با تغییر نرخ از دید سرمایه گذار بخش خصوصی سرمایه گذاری منطقی است که سرمایه خود را برای کسب بیشتر بازده جابه جا کند.

محمدی گفت : سرمایه گذاری در صندوق های مشترک و یا صندوق هایی که قرار است وزارت نفت و سازمان بورس و اوراق بهادار آنها را راه اندازی کنند ،از راه های تثبیت سرمایه گذاری است البته سرمایه های کوچک جابه جایی سریع تر و سرمایه های بزرگتر جابه جایی های کمتری دارند اما شاید به نظر بیاید که سرمایه ها بسیار سریع و زیاد جابه جا می شوند اما این تحرکات به گونه ای نیست که روند سرمایه گذاری بلندمدت را با مشکل مواجه کند.

معاون وزیر اقتصاد در مورد برنامه های دولت برای کنترل تورم نیز اظهار داشت: دولت با کنترل نقدینگی و پول و همچنین ثبات بخشی به نرخ ها و سیاست ها تلاش در کاهش نرخ تورم دارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها