محققان دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا، با استفاده از باکتری‌های پروبیوتیک مشتق‌شده از غلات و آجیل‌ها، «شیر گیاهی» به دست آورده‌اند که می‌تواند جایگزین ماست معمولی شود.
کد خبر: ۶۳۳۹۲۳

به گزارش جام جم سرا، این مواد برای افرادی که به شیر گاو یا لاکتوز آلرژی دارند و همچنین کودکان و زنان باردار طراحی شده است.
به نوشته ایسنا، تیم علمی مطالعات خود را با بادام، جو و فندق انجام داد و به زودی استفاده از گردو و شاه‌بلوط را برای تولید مواد خام این محصولات جدید ارزیابی خواهد کرد. تعدادی از این محصولات ویژگی‌های ضدالتهابی را در سلول‌های روده از خود بروز داده‌اند که این امر، واکنش‌های آلرژیک ناشی از غذا را کاهش و دسترسی زیستی به آهن را افزایش می‌دهد. ماده پروتئینی موجود در شیر گاو و ترکیبات آلرژن مانع از جذب آهن می‌شوند. بر اساس تحقیقات انجام‌شده، شیرهای جدید دارای ماتریکس خوبی برای رشد و زیست‌پذیری باکتری‌های پروبیوتیک در طول عمر این محصول و به ویژه پس از مصرف آن هستند.
این پروژه به افزایش دانش در خصوص مشخصه‌های تغذیه و سلامت شیرهای گیاهی از نظر کاربردهای صنعتی در آینده برای توسعه محصولات با کیفیت خلاقانه مناسب هم برای عموم مردم و هم برای گروههای خاص کمک خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
افسون خردمند
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
۰
۱
ایا میتوان از شیر بدون لاكتوز ماست تهیه كرد ،چون ماست های موجود با استفاده از شیربا لاكتور بوده نمیتوان به منظور مایه ماست استفاده كرد ،آیا جایگزین دارد یا خیر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها