برف و بوران گریبانگیر ناشران

دوازدهمین نمایشگاه کتاب شیراز این روزها به دلیل بارش برف و بوران شدید در منطقه روزهای خلوتی را می‌گذراند و ناشران شرکت‌کننده از محل و زمان نامناسب این نمایشگاه انتقاد دارند.
کد خبر: ۶۳۳۷۳۱

به گزارش تسنیم‌، این نمایشگاه که از ابتدای این هفته در شهرک گلستان شیراز افتتاح شده است،‌ طی روزهای اخیر با استقبال اندک مخاطبان روبه‌رو شد و حتی روز دوشنبه به علت بارش برف سنگین تعطیل شد و بازدید‌کنندگان آن گرفتار کولاک شدید شده بودند.

مسئولان وزارت ارشاد،‌ علت اصلی استقبال نکردن از نمایشگاه را قرار گرفتن آن در شهرک گلستان که در منطقه‌ای خارج از شهر قرار دارد و به دلیل کوهستانی بودن،‌ درگیری بیشتری با بارش برف و کولاک دارد، عنوان کرده‌اند. همچنین نمایشگاه کتاب یاسوج نیز دیگر نمایشگاه استانی است که به علت بارش برف و بوران و مسدود شدن راه‌ها تعطیل شده است.

محمد عظیمی، مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در این زمینه و در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تمدید نمایشگاه وجود دارد یا خیر، گفت:‌ هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است، میزان استقبال بازدیدکنندگان در صورت افزایش تعیین‌کننده تمدید یا تمدید نشدن خواهد بود.

در دوازدهمین نمایشگاه کتاب شیراز صد هزار عنوان کتاب ارائه شده است که‌ در این میان 70 هزار عنوان کتاب داخلی و 30 هزار عنوان کتاب خارجی به زبان‌های لاتین است،‌ علاوه بر آن 750 میلیون تومان بن یارانه‌ای برای حمایت از این نمایشگاه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داده شده است.نمایشگاه کتاب شیراز یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های کتاب استانی است و سالانه بازدیدگنندگان بسیاری از شیراز و دیگر شهرهای استان فارس برای تهیه کتاب‌های موردنیاز خود به این نمایشگاه مراجعه می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها