رومبلی؛ تکه‌ای می‌خواهید یا توپ کامل؟

اگر روزی روزگاری خواستید برای خرید پارچه رومبلی اقدام کنید، این گزارش چند آدرس و مقداری اطلاعات به‌شما می‌دهد شاید به کمکتان بیاید و وقت کمتری صرف کنید. پارچه‌های رومبلی به دو صورت توپی و تکه‌ای قابل خریداری بوده که روشن است قیمت پارچه‌های تکه‌ای با وجود کیفیت بالای آن بسیار ارزان‌تر است.
کد خبر: ۶۳۳۶۴۵

در بسیاری از پارچه‌فروشی‌ها بخصوص راسته ولیعصر به سمت بالا (تا میدان ونک) مغازه‌های زیادی وجود دارد که پارچه‌های مبلی تکه‌ای را به قیمت متری 8000 تومان می‌فروشند. البته قیمت این نوع پارچه‌ها تا متری 12 هزار تومان هم بالا می‌رود. این پارچه‌ها نه مشکلی دارد و نه قدیمی است، ولی علاوه بر تکه‌ای بودن برخی اوقات نسبت به پارچه‌های دیگر رومبلی عرض کمتر از 150 سانتی‌متر دارد. اما از لحاظ کیفیت و نوع کارکردشان جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. البته خیابان فلسطین و زرتشت هم در کنار پارچه‌های پرده‌ای، پارچه‌های رو مبلی هم می‌فروشند. پس از خیابان زرتشت، خیابان مولوی و بازار پارچه هم یکی از منابع اصلی فروش این نوع پارچه‌هاست. اما اگر به دنبال بازار تخصصی این نوع پارچه‌ها هستید توصیه می‌کنیم یا به خیابان روشندلان، بعد از پل چوبی در خیابان انقلاب تهران (نرسیده به میدان امام حسین(ع)) یا به بازار عبدل‌آباد مراجعه کنید. در این دو بازار به شما انواع و اقسام پارچه‌های رومبلی مخصوص به‌هر نوع مبل را ارائه می‌کنند. تنوع آن هم خوب است؛ هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ جنس، نوع، رنگ و... دست شما برای انتخاب باز است. فقط می‌ماند سلیقه و شرایط شما که چه چیزی را بپسندید.

بازار پارچه هم یکی از پرتنوع‌ترین بازارهاست. برای هر نوع کار شما حداقل بین هفت تا ده نوع کار وجود دارد. البته بیشترین تنوع را کارهایی دارد که مناسب مبل استیل است و اصطلاحا به آن کارهای کوبلنی گفته می‌شود. تنوع تولید‌کننده‌ها هم در این بازار زیاد است. از فرانسه و آلمان گرفته تا ژاپنی و چینی و کره‌ای. اما بیشتر تعداد اجناس مربوط به پارچه‌های ترک، چینی و بافت یزد است که همین اواخر هم پارچه‌های ضدآب و ضدلک ایرانی به‌جمع آنها اضافه شده است. البته پارچه‌های خاصی هم این اواخر برای استفاده در دوخت کوسن استفاده می‌شود که بیشتر پارچه‌های تکه‌دوزی، حریر دولا و ساتن است.

شیرین سعیدی ‌/ ‌جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها