فرماندار شهرستان کازرون فارس گفت: بر اثر بارندگی‌های روزهای اخیر تعداد 50 واحد آموزشی این شهرستان به علت فرسودگی خسارت جدی دیده است.
کد خبر: ۶۳۳۳۵۰

الیاس محمدی افزود: این تعداد واحد آموزشی که آب به سقف آنان نفوذ کرده برای اسکان دانش‌آموزان مناسب نبوده و نیاز به تعمیر و بهسازی فوری دارد.

وی گفت: نفوذ آب از ناحیه سقف هشت واحد آموزشی به اندازه‌ای بود که از ترس ریزش سقف و احتمال برق گرفتگی دانش‌آموزان ناچار به تعطیلی این مدارس شده‌ایم.

محمدی با بیان این که این معضل به مقامات استان و استانداری فارس اعلام شده، افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای مرمت تعدادی از این واحدها دو میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد اولیه شده است./ ایرنا

فرآوری داروهای گیاهی در سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح ساماندهی تولید و فرآوری گیاهان دارویی برای نخستین بار در این استان خبر داد و گفت: ساماندهی فرآیند تولید، فرآوری و بازاریابی و بازاررسانی گیاهان دارویی از اهداف این طرح است.

سیدمجید موسوی با بیان این که این طرح با مشارکت مراکز تحقیقاتی استان اجرا می‌شود، به اهداف دیگر اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: جلب مشارکت تولیدکنندگان، دستگاه‌های ذی‌ربط اجرایی و نظارتی، تلاش برای تحقق فرآیند خرید نقدی و مستقیم از تولیدکنندگان از سوی واحدهای فرآوری با قیمت مناسب و تلاش برای ایجاد شبکه فرآیند تولید، فرآوری و عرضه (در قالب بسته‌بندی مناسب و برند مخصوص)، از جمله این اهداف است.

به گفته وی، متقاضیان می‌توانند درخواست‌های مرتبط با برداشت گیاهان دارویی (بهره‌برداری از عرصه‌های مرتعی) را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه ارائه دهند تا پس از تکمیل پرونده در اداره منابع طبیعی و تصویب در ستاد اجرایی شهرستان، برای آنها پروانه تأسیس صادر شود./ مهر

پرونده سرقت کتیبه مسجد جامع یزد باز است

پلیس بین‌الملل، کتیبه مسجد جامع یزد را به عنوان یکی از سرقت‌های بزرگ هنری و تاریخی در سال 2011 معرفی کرد که روی دیوار شمالی و نزدیک به صحن هشتی شرقی مسجد جامع یزد قرار داشت و نامش «کتیبه 14 معصوم» بود.

شگفتی دزدی این کتیبه که دی سال 88 انجام شده، در این است که چگونه دو دزد جوان توانسته‌اند از مسجد جامع شهر که قلب تپنده شهر بوده و امروزه بیش از 20 دوربین در آن قرار دارد و در نزدیکی پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی یزد است با آسودگی خیال کتیبه ارزشمند آن را بدزدند.

کتیبه 14 معصوم یا 12 امام در هشتی مسجد جامع کبیر یزد از جنس مرمر سفید و متعلق به سال 777 هجری قمری برابر 754 هجری شمسی است که ارزش آن به گفته یکی از کارشناسان میراث فرهنگی، بیش از ده میلیون دلار برآورد شده است.

نوشته روی کتیبه، صلوات کبیر و درود بر 14 معصوم است، اما درباره شیوه نگارگری، چیستی دایره‌ها و شمار آنها که 24 است ، منبعی وجود ندارد.

پلیس اینترپل اعلام کرده که پرونده این اثر تاریخی باز است و هر نوع اطلاعاتی درباره این کتیبه را پذیرفته و بررسی خواهد کرد./ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها