برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که عمه رهبر کره شمالی به طرز عجیب و مرموزی مرده است. به گزارش ایسنا، رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند، «کیم کیونگ هویی» شصت‌و‌هفت ساله، عمه کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی که «جانگ سونگ تائک»، شوهرش ماه گذشته میلادی به دستور رهبر این کشور اعدام شد، یا دچار سکته قلبی شده یا دست به خودکشی زده است. با این حال هنوز خبر دقیقی از سوی منابع رسمی کره شمالی دراین باره منتشر نشده است.
کد خبر: ۶۳۳۳۴۱

گزارش شده خانم کیوم کیونگ هویی که به دلیل بیماری قلبی تحت درمان بوده، پس از کشته شدن شوهرش سکته قلبی کرده است. چندی پیش کیم جونگ اون در راستای تحکیم کنترل و تسلطش بر کره‌شمالی شوهرعمه خود را که فردی به گفته او «کثیف» بود، اعدام کرد.

یکی از استادان دانشگاه «واسدا» توکیو و یکی از مقام‌های مسئول ژاپن در امور کره شمالی گفته است: ناپدید شدن کیم جونگ هویی باعث ایجاد مشکلات سیاسی در پیونگ‌یانگ خواهد شد از این رو کیم جونگ اون تلاش می‌کند تا مدتی به عدم حضور عمه‌اش سرپوش بگذارد تا بتواند قدرت سیاسی خود را مستحکم کند.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که یک کارشناس اهل چین می‌گوید کره‌شمالی به دنبال شکستن بن‌بست دربرقراری روابط با آمریکاست و اعدام شوهر عمه نیز درهمین راستا بوده است .

به گزارش ایرنا، دا جیگانگ، رئیس یک موسسه مطالعاتی آسیای شمال شرقی این دیدگاه را روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با یونهاپ بیان کرد. وی گفت کره‌شمالی برای کاهش اتکا به چین و شکستن بن‌بست در روابط با آمریکا جانگ سونگ تاک مرد شماره دو این کشور (شوهر عمه اون) را اعدام کرد. وی روز دوازدهم دسامبر گذشته به اتهام خیانت، فساد و تلاش برای براندازی اعدام شد. این کارشناس چینی معتقد اســت نگرانی‌های کره‌شـــمالی در بــاره همکاری‌های فزاینده اقتصادی با چین از جمله دلایل اعدام این فرد بوده است. وی گفت که مقام‌های کره‌شمالی دراندیشه عبور از چین و شکست بن‌بست روابط با آمــریکا هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها