وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

1.2میلیون نفر طی 3 سال از شاغلان کشور کاسته شد

احتمال ملکی شدن واحدهای مسکن مهر

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در صورت تصویب مجلس، متقاضیان مسکن مهر می‌توانند قیمت زمین را به دولت بپردازند و ملک به صورت عرصه و اعیان در اختیار آنها قرار‌ گیرد.
کد خبر: ۶۳۱۰۱۵
احتمال ملکی شدن واحدهای مسکن مهر

به گزارش واحد مرکزی خبر، محسن نریمان در جمع خبرنگاران افزود: در این صورت معامله مسکن 99 ساله مهر به صورت ملکی آزاد خواهد شد؛ البته این امر هنوز در حد پیشنهاد است و باید مصوب شود.

براساس سیستم مالکیت در مسکن مهر، به خاطر انفال(اموال عمومی بودن) زمین‌های مسکن مهر، مالکان کنونی واحدهای مسکن مهر مالکیت زمین یا اعیان واحدهای خود را در اختیار نداشته و فقط مالک بنا یا عرصه هستند. زمین‌های مسکن مهر به صورت اجاره 99 ساله در اختیار آنها قرار گرفته است، سیستمی که در نظام مالکیت وقفی نیز وجود دارد.

به این ترتیب اکنون مردم مالک بخشی از مسکن مهر هستند و به اصطلاح سند آنان ملکی نیست. اما در صورت تصویب دولت، با پرداخت قیمت زمین واحدهای مسکن مهر ملکی می‌شود.

این مقام دولتی همچنین درباره درخواست‌های انبوه‌سازان درباره افزایش قیمت مسکن مهر گفت: انبوه‌سازان باید به قراردادی که سال 91 امضا کرده‌اند، پایبند باشند و در غیر این‌صورت به قانون عمل می‌کنیم.

نریمان افزود: قرارداد مسکن مهر مانند دیگر قراردادهاست و انبوه‌سازان هم افرادی آگاه هستند و می‌دانند که سال 91 نرخ ارز، مصالح ساختمانی در اوج بود و اکنون کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت عمران‌ شهرهای جدید با بیان این ‌که انبوه‌سازان باید به قرارداد خود عمل کنند، گفت: کارگروهی از کارشناسان عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن در این باره تشکیل شده است و پیشنهادی هم داده تا به نوعی از انبوه‌سازان حمایت شود.

نریمان افزود: رقابت سالم میان شرکت‌های خارجی و داخلی می‌تواند باعث پویایی کار شرکت‌های سازنده داخلی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها