سیستم‌عامل اوبونتو در زمانی کوتاه کاربران بسیاری را به خود اختصاص داده و با انتشار نسخه‌های جدید کاربران بیشتری از سیستم‌های ‌عامل دیگر جدا شده و به جمع کاربران این سیستم‌عامل می‌پیوندند. در این میان گسترش کاربران این سیستم‌عامل موجب شده است نرم‌افزارهای آن نیز روز به روز افزایش یابد و انتخاب نرم‌افزار از میان هزاران برنامه کمی دشوار شود. اگر شماهم جزو کاربران این سیستم‌عامل هستید و برای انجام کارهای مختلف، بهترین نرم‌افزارها را جستجو می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم با فهرست برترین‌های این هفته کلیک همراه شوید.
کد خبر: ۶۳۰۸۳۶

نامگذاری خودکار ویدئوها

عنوان: FileBot

آرشیوی عظیم از ویدئوهای یوتیوب در اختیار دارید؟ کلیپ‌های آموزشی بسیاری را از سایت‌های مختلف دانلود کرده یا حتی برای خودتان یک آرشیو فیلم ایجاد کرده‌اید، اما نام‌های مناسبی را برای فایل‌های ذخیره شده در رایانه انتخاب نکرده‌اید؟ اکنون قصد دارید در اقدامی ضربتی نام همه ویدئوهای ذخیره شده در هارد‌دیسک را با توجه به محتوای آنها تغییر داده تا بتوانید در آینده براحتی به ویدئوی موردنظر خود دسترسی یابید؟ نرم‌افزار FileBot به همین منظور طراحی شده است. به کمک این نرم‌افزار می‌توانید در کمتر از یک دقیقه صدها فایل ویدئویی را به‌طور خودکار نامگذاری کنید. این نرم‌افزار با کمک منابع مختلفی همچون سایت یوتیوب، IMDB و... محتوای ویدئوی شما را بررسی کرده و عنوان مناسب را برای آنها استخراج می‌کند. از دیگر ویژگی‌های منحصر به‌فرد این نرم‌افزار جستجو و دانلود زیرنویس فایل‌های ویدئویی است که شما را قادر می‌سازد در کوتاه‌ترین زمان ممکن صدها زیرنویس متعلق به هریک از ویدئوهای موردنظرتان را دانلود کنید.

https:‌/‌‌/‌apps.ubuntu.com‌/‌cat‌/‌applications‌/‌filebot

مدیریت فایل‌های پی.‌دی.‌اف

عنوان: Master PDF Editor

نمایش، چاپ و ویرایش فایل‌های PDF و XPS از جمله قابلیت‌هایی است که نرم‌افزار قدرتمند Master PDF Editor در اختیار شما قرار می‌دهد. به کمک این نرم‌افزار می‌توانید فایل‌های PDF XPS را در سریع‌ترین زمان ممکن باز کرده و با بیشترین کیفیت به مشاهده آنها بپردازید. همچنین می‌توانید متن‌ها و تصاویر موردنظر خود را به آنها اضافه کنید،‌ از آنها حذف یا حتی اطلاعات موجود را ویرایش کنید. ایجاد و ویرایش فرم‌های پی.‌دی.‌اف، رمزگذاری فایل‌های پی‌.دی‌.اف و تبدیل فایل‌های XPS به پی.‌دی.‌اف از دیگر امکانات قابل ذکر در این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

https:‌/‌‌/‌apps.ubuntu.com‌/‌cat‌/‌applications‌/‌master-pdf-editor

پخش فیلم‌های دی‌وی‌دی

عنوان: Fluendo DVD Player

نرم‌افزار قدرتمند Fluendo DVD Player به‌طور انحصاری برای پخش ویدئوهای ذخیره شده در دیسک‌های دی‌وی‌دی شما طراحی شده است. پخش دی‌وی‌دی با بالاترین کیفیت و کمترین استفاده از منابع سیستم از جمله امکانات این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود. برخی ویژگی‌های این برنامه عبارت است از: پشتیبانی از منوهای دی‌وی‌دی، پخش به‌صورت تمام صفحه، پشتیبانی از صدای دالبی دیجیتال، پخش فیلم از ادامه پس از توقف پخش، پشتیبانی از زیرنویس، پشتیبانی از چند صدا روی یک فیلم با قابلیت انتخاب صدای موردنظر (انتخاب زبان دوبله)، پشتیبانی از دیسک‌های حفاظت شده و پخش دیسک‌های مناطق مختلف.

https:‌/‌‌/‌apps.ubuntu.com‌/‌cat‌/‌applications‌/‌fluendo-dvd

موتورسواری در میان موانع

عنوان: Motorbike

اگر دوست ندارید در اوقات فراغت خود به بازی‌های فکری بپردازید، پیشنهاد می‌کنیم بازی Motorbike را در اوبونتو امتحان کنید. Motorbike یک بازی موتورسواری بسیار جذاب است که در آن مهارت شما در موتورسواری به‌طور کامل زیر سوال خواهد رفت! شروع این بازی بسیار ساده است اما هدایت موتور در این بازی بسیار دشوار بوده و همین دشواری موجب می‌شود به آن علاقه‌مند شوید. 80 مسیر حرکت مختلف با موتورسواران و موتورهای متنوع در این بازی وجود دارد که شما می‌توانید ده مسیر را در نسخه رایگان این بازی اجرا کنید.

https:‌/‌‌/‌apps.ubuntu.com‌/‌cat‌/‌applications‌/‌motorbike

گروه‌بندی میانبرها

عنوان: Drawers

نرم‌افزارهای بسیاری با کاربردهای متفاوت برای استفاده در اوبونتو طراحی شده است و هرچه شما نرم‌افزارهای بیشتری روی این سیستم‌عامل نصب کنید، مدیریت و دسترسی به آنها برای شما کمی دشوارتر خواهد شد. دوست دارید نرم‌افزارهایتان را در گروه‌های مختلفی دسته‌بندی کرده و براحتی از آنها استفاده کنید؟ به‌عنوان مثال مرورگرهای وب را همراه نرم‌افزارهای پیام‌رسان و دیگر ابزارهای اینترنتی در یک گروه قرار داده و مجموعه نرم‌افزارهای مربوط به کار طراحی را در گروهی دیگر؟ نرم‌افزار فوق‌العاده کاربردی Drawers این قابلیت را برای شما فراهم می‌سازد. به کمک این برنامه می‌توانید براحتی یک گروه (پوشه) جدید برای میانبرهای نرم‌افزارهای مختلف ایجاد کرده و با کشیدن و رها کردن برنامه‌ها از Dash یا هرجای دیگر، انواع اطلاعات (میانبر برنامه‌ها یا انواع موزیک، ویدئو، تصویر و...) را در گروه ایجاد شده قرار داده و به این ترتیب به دسته‌بندی موردنظر خود بپردازید. ذخیره کردن صفحات وب برای دسترسی سریع با یک کلیک و اولویت‌بندی نمایش در فهرست‌های طولانی از جمله امکاناتی است که توسط این برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

https:‌/‌‌/‌apps.ubuntu.com‌/‌cat‌/‌applications‌/‌drawers

دستکاری زمان برای حل معما

عنوان: Braid

رایانه فقط برای انجام کارهای اداری یا خاص نیست. گاهی نیز می‌توانید در اوقات فراغت خود با یک بازی رایانه‌ای سرگرم شوید، بازی Braid از جمله سرگرمی‌های بسیار جذاب و فکری در سیستم‌عامل اوبونتوست. در Braid یاد می‌گیرید با ذهنی باز معماهای مختلف را حل کنید تا بتوانید مراحل را یکی پس از دیگری طی کنید. Braid یک بازی با گرافیکی به سبک نقاشی است که برای حل معماهای آن باید در زمان تغییراتی ایجاد کنید. هریک از معماها در این بازی منحصر به‌فرد است و به‌هیچ وجه تکرار یا مورد مشابه در آن پیدا نخواهید کرد.در دنیای Braid زمان به طرز عجیبی عمل می‌کند و شما باید ضمن فراگیری روش عملکرد زمان، به مدیریت این دنیای عجیب بپردازید.

https:‌/‌‌/‌apps.ubuntu.com‌/‌cat‌/‌applications‌/‌braid

ساختن سایت با کشیدن و رها کردن

عنوان: Quick 'n Easy Web Builder

بسیاری از نرم‌افزارهای طراحی صفحات وب در اصل یک ویرایشگر کدهای اچ.‌تی.‌ام.‌ال هستند که در محیطی گرافیکی قابلیت چیدمان موضوعات این کدها را در اختیار شما قرار داده و به‌این ترتیب شما را قادر به ایجاد صفحات وب می‌کنند. نرم‌افزار Quick 'n Easy Web Builder در سیستم‌عامل اوبونتو، روش دیگری برای انجام این کار در اختیار شما قرار می‌دهد. در این نرم‌افزار به‌جای آن‌که یک ویرایشگر کد برای ایجاد صفحات وب در اختیار شما قرار گیرد، یک ایجادکننده کد در اختیار شما قرار داده می‌شود. به کمک این نرم‌افزار تنها کاری که باید انجام دهید کشیدن و رها کردن موضوعات در مکان‌های مورد علاقه است. متن‌ها، خطوط، تصاویر، اشکال هندسی، اسلایدشوها، گالری‌ها و فرم‌ها از جمله موضوعاتی است که می‌توانید براحتی آنها را در محیط پیکسلی صفحه قرار داده و بدون داشتن کم‌ترین دانشی از طراحی صفحات وب یک صفحه وب کاملا استاندارد ایجاد کنید.

https:‌/‌‌/‌apps.ubuntu.com‌/‌cat‌/‌applications‌/‌quick-n-easy-web-builder

مشاهده بی‌وقفه ویدئوهای یوتیوب

عنوان: Minitube

مینی‌تیوب نرم‌افزاری سبک و کم‌حجم برای مشاهده ویدئوهای یوتیوب در اوبونتوست. برای مشاهده ویدئوهای مختلف در این نرم‌افزار فقط کافی است کلمه کلیدی موردنظر خود را تایپ کنید. نرم‌افزار مینی‌تیوب به‌طور خودکار ویدئوهای مرتبط با کلمه کلیدی موردنظر شما را جستجو کرده و آنها را یکی پس از دیگری برای شما به‌نمایش در می‌آورد. مینی‌تیوب با روش کار بسیار ساده خود برای کودکان نیز بسیار مفید است و می‌توانند با وارد کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوعات درسی خود، ویدئوهای مرتبط با موضوع موردنظر را براحتی مشاهده کنند. مینی‌تیوب پردازشگر مرکزی رایانه شما را خیلی کم مورد استفاده قرار می‌دهد، انرژی باتری لپ‌تاپ شما را هدر نمی‌دهد و لپ‌تاپتان را خنک نگه‌می‌دارد. این نرم‌افزار به بیش از 30 زبان مختلف ترجمه شده است و می‌توانید با مراجعه به این لینک شما نیز به جمع کاربران آن بپیوندید:

https:‌/‌‌/‌apps.ubuntu.com‌/‌cat‌/‌applications‌/‌minitube-ubuntu

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها