مردی که با جلب اعتماد مردم به عنوان خریدار ملک، آنها را در اصفهان و تهران فریب داده و 30 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، در شهرستان نوشهر استان مازندران نیز قصد کلاهبرداری داشت که دستگیر شد.
کد خبر: ۶۳۰۶۹۲
کلاهبردار ​30 میلیارد تومانی به دام افتاد

به گزارش جام‌جم، سرهنگ محمد عظیمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در این باره گفت: چند روز پیش ماموران اداره آگاهی شهرستان نوشهر اطلاع یافتند، مردی با مراجعه به بنگاه‌های ملکی این شهر، درصدد خرید چند‌ملک با قیمتی بیش از بهای واقعی املاک است. به این ترتیب رفت و آمد او کنترل و با به دست آوردن مشخصاتی از وی، معلوم شد تصویر این مرد با یک کلاهبردار فراری که تحت تعقیب پلیس دو استان دیگر است، مطابقت دارد.

وی افزود: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، ماموران متوجه شدند متهم مخفیگاه خود را تغییر داده که کار آگاهان در قالب چند گروه عملیاتی، برای یافتن کلاهبردار فراری وارد عمل شدند تا سرانجام او را در روستایی در شرق نوشهر دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران یادآور شد: با انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی پس از اظهارات ضد و نقیض به‌کلاهبرداری از مردم اعتراف کرد.

اعتراف متهم حرفه‌ای

عظیمی خاطرنشان کرد، متهم درباره شیوه کلاهبرداری‌هایش گفت: با پوشش آراسته و خودروهای مدل بالا به بنگاه‌های املاک شهرهای تهران و اصفهان می‌رفتم و با جلب اعتماد بنگاهداران، با افرادی که قصد فروش املاکشان را داشتند، آشنا می‌شدم و پس از معامله، با به دست آوردن سندهایشان به بهانه این که چند روز دیگر برای پرداخت پول و انتقال سند اقدام می‌کنم، فریبشان داده و چند روز بعد با انتقال سند ملکشان به نام خودم ، املاک را به افراد دیگری می‌فروختم.

وی افزود: در ادامه مشخص شد متهم تاکنون در دوشهر تهران و اصفهان 30 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و در شهرستان نوشهر نیز با هویت جعلی قصد داشته کلاهبرداری کند که با هوشیاری پلیس در اجرای نقشه‌اش ناکام مانده است.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای این متهم، تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سوسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
۰
۰
آخه یكی نیست به این احمق بگه 30 میلیارد بست نبود كه بازم از این كارها میكردی ؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها