شماره حساب خود را اعلام نکنید

هشدار در مورد پیامک های قرعه کشی

طرح زمستانه، بهانه کلاهبرداری پیامکی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای در استان خبر داد و گفت: وی از طریق ارسال پیامک «در طرح زمستانه برنده کمک هزینه سفر زیارتی شده‌اید»، از 15 نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.
کد خبر: ۶۳۰۵۵۳
طرح زمستانه، بهانه کلاهبرداری پیامکی

سرهنگ حسن محمد رضایی گفت: در پی دریافت چندین فقره شکایت مبنی بر کلاهبرداری فردی از طریق ارسال پیامک «مشترک گرامی ضمن عرض تبریک شما در قرعه‌کشی طرح زمستانه برنده مبلغ 10 میلیون ریال کمک هزینه سفر زیارتی گردیده‌اید» شناسایی متهم در دستور کار ماموران فتا قرار گرفت.

وی افزود: متهم در این پیامک پس از دریافت کد ملی از شخص می‌خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر با دو شماره تلفنی که در اختیارش قرار داده می‌شد، اسم و فامیل سرپرست خانواده را ارسال کند.

سرهنگ محمد رضایی افزود: کلاهبردار با ایجاد اطمینان به بهانه واریز وجه، فرد را به نزدیک‌ترین دستگاه عابر بانک کشانده و با ترفند، ضمن به دست آوردن شماره کارت و رمز دوم حساب وی را خالی می‌کرد. در نهایت با اقدامات تخصصی متهم شناسایی و به دست قانون سپرده شد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم در خاتمه با بیان اینکه برای واریز وجه نقد به حساب افراد، نیازی به حضور صاحب حساب در کنار دستگاه عابر بانک و دریافت رمز عبور و رمز دوم از وی نیست، تاکید کرد: این بیشتر ترفند کلاهبرداران برای تخلیه حساب افراد است، شهروندان در برخورد با اینگونه پیامک‌ها سریعاً مراتب را به پلیس اطلاع تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مینو
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
۰
۰
بعضی ادمها هر چه سرشان بیاید حقشان است

نیازمندی ها