فولام در حضور 18 دقیقه‌ای دژآگه در خانه نوریچ به پیروزی رسید

سیتی، لیورپول را برد؛ آرسنال صدرنشین شد

فشردگی بالای جدول در لیگ برتر انگلیس آنقدر زیاد است که تیم صدرنشین یک شبه با یک باخت تا رده چهارم جدول نزول می‌کند. این اتفاق این هفته برای لیورپول افتاد؛ تیمی که پس از هفته‌ها، صدرنشینی در فوتبال جزیره را تجربه کرده بود.
کد خبر: ۶۳۰۲۵۲

در حساس‌ترین بازی هفته هجدهم لیگ برتر منچسترسیتی 2 بر یک لیورپول را شکست داد تا آرسنال به لطف پیروزی 3 بر یک بر میزبانش، وستهام بار دیگر به صدر جدول برگردد. لیورپول در این بازی ابتدا با گل دقیقه 24 فیلیپ کوتینیو از میزبان خود پیش افتاد، اما این برتری را در همان نیمه اول با دو گلی که در دقایق 31 و 45 خورد از دست داد. ویسنته کمپانی و آلوارو نگره‌دو زننده گل‌های میزبان بودند تا آبی‌های شهر منچستر با این سه امتیاز با ارزش 38 امتیازی شوند و از لیورپول 36 امتیازی پیشی بگیرند.

البته لیورپولی‌ها در پایان این بازی داور را مقصر اصلی این شکست معرفی کردند. برندان راجرز، سرمربی قرمزپوشان در این باره گفت: ما باختیم اما تیم من قابل ستایش است. بازیکنانم بسیار خوب بازی کردند و فوتبال گروهی را بخوبی نشان دادند. ما گل خارق‌العاده‌ای زدیم و باور داشتیم می‌توانستیم دو یا سه گل دیگر هم بزنیم. با این حال باختیم و این نتیجه برای‌مان تلخ بود. وی افزود: داوری این مسابقه قابل سرزنش است. چیز زیادی نمی‌خواهم بگویم اما به نظرم انتخاب داوری همچون لی‌میسون که نزدیکی منچستر زندگی می‌کند، برای این مسابقه خوب نبود!

پلگرینی، سرمربی منچسترسیتی هم پیروزی تیمش مقابل لیورپول را حاصل استواری و قدرت شاگردانش دانست. او گفت: زمانی که لیورپول به گل رسید، منچسترسیتی صاحب سه موقعیت محرز گل شده بود، اما به گل نرسید در حالی که لیورپولی‌ها گل زدند. با این حال تیم توانست عقب‌ماندگی‌اش را جبران کند و به دو گل ارزشمند برسد. این مربی شیلیایی ادامه داد: بازی مقابل تیمی مثل لیورپول که فوتبال سرعتی و ضدحمله‌ای را به خوبی اجرا می‌کند، ‌بسیار دشوار بود اما منچسترسیتی توانست بر این حریف غلبه کند. برای ما بسیار اهمیت داشت که سال را با برد و حضور در بالای جدول به پایان برسانیم.

در یکی دیگر از دیدارهای حساس هفته، آرسنال در حالی که تا دقیقه 67 با یک گل برابر وستهام عقب بود با درخشش تئو والکات بازی را 3 بر یک به سود خود به پایان برد تا با توجه به شکست لیورپول با 39 امتیاز به صدر جدول رده‌بندی باز گردد. برای آرسنال در این دیدار تئو والکات در دقایق 68 و 71 و لوکاس پودولسکی در دقیقه 79 گلزنی کردند تا آرسن ونگر بگوید آنها دیگر صدر را از دست نخواهند داد. سرمربی فرانسوی آرسنال گفت: از این پیروزی مقتدرانه خوشحال هستم. آرسنال شایسته پیروزی در این دیدار بود. البته وستهام هم نمایش خوبی داشت. آنها گل نخست بازی را به ثمر رساندند و در آغاز نیمه دوم می‌توانستند فاصله را به دو گل افزایش دهند، اما خوشبختانه موفق به زدن گل دوم خود نشدند. همین موضوع باعث شد در نیمه دوم جریان بازی تغییر کند.

خبر بد برای آرسنالی‌ها در این بازی مصدومیت گلزن این تیم آرون رمزی بود و ساق پای رمزی در دیدار با وستهام بشدت ضرب دید و آخرین اخبار حاکی است او حداقل سه هفته خانه‌نشین خواهد بود.

چلسی هم که در استمفوردبریج به مصاف سوانسی رفته بود به پیروزی خفیف یک بر صفر دست یافت. تک گل آبی‌پوشان لندن را در این دیدار ادن هازارد در دقیقه 29 به ثمر رساند تا شاگردان خوزه مورینیو هم 37 امتیازی شوند و بالاتر از لیورپول در رده سوم بایستند. البته مورینیو در پایان این بازی با انتقاد از بازی شاگردانش گفت : نبود گلزن در چلسی من را خواهد کشت!

دیدار منچستریونایتد با هال سیتی هم از دیگر دیدارهای حساس هفته هجدهم بود. شیاطین سرخ که در خانه هال سیتی به میدان رفتند در حالی به پیروزی 3 بر 2 دست یافتند که با دو گل برابر حریف خود عقب بودند. در این دیدار ابتدا بازیکنان میزبان در دقایق 4 و 13 توسط جیمس و داوید میلنر پیش افتادند تا منچستر یونایتد در آستانه شکستی دیگر قرار گیرد، اما شاگردان دیوید مویس که چیزی برای از دست دادن نداشتند سراپا حمله شدند و در دقایق 19 (کریس اسمولینگ)، 26 (وین رونی) و 66 (جیمس شیستر ـ گل به خودی) به گل رسیدند. منچستریونایتد با این پیروزی 31 امتیازی شد و فاصله خود را با صدرنشین به عدد هشت رساند.

این هفته فولام بحران‌زده نیز در ورزشگاه خانگی نوریچ با نتیجه2بر یک به پیروزی رسید تا با 16 امتیاز به رده هجدهم جدول رده‌بندی صعود کند. اشکان دژاگه در این دیدار در ترکیب اصلی فولام قرار نگرفت، اما در دقیقه 72 به میدان رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها