رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از این‌که بخش اعظمی از پزشکان زن حاضر به گذراندن طرح در مناطق محروم نیستند،‌ گفت: بین 60 تا 70 درصد فارغ‌التحصیلان پزشکی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، اما اغلب این افراد به دلایل مختلف حاضر به گذراندن طرح در مناطق محروم نیستند.
کد خبر: ۶۳۰۲۴۴

به گزارش مهر، حسینعلی شهریاری افزود: با وجود آن‌که خانم‌ها تعهد می‌دهند بعد از فارغ‌التحصیلی در مناطق محروم خدمت کنند، اما به دلایل گوناگون از اجرای این تعهد سر باز می‌زنند، در حالی که وقتی در کشور آموزش رایگان برای افراد در نظر گرفته می‌شود آنها نیز باید بعد از پایان تحصیل به تعهد خود عمل کنند.

وی یادآور شد: پزشکان زن به دلایل مختلف طرح شان را در مناطق روستایی نمی‌گذرانند و سعی می‌کنند در مناطق برخوردار، ارائه خدمت کنند که این موضوع مهم تبدیل به‌معضل جدی در حوزه سلامت شده است.

شهریاری درباره تعداد فارغ‌التحصیلان مرد و فعالیت آنها در مناطق محروم، تاکید کرد: تعداد مردان هم زیاد نیست که بخشی از همین تعداد نیز در اختیار ارتش قرار می‌گیرند؛ زیرا ارتش به این نیروها نیاز دارد و بنابراین تعدادی از آنها را به‌خدمت خود می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با همه مواردی که ذکر شد، وزارت بهداشت درصد کمی از نیروها را می‌تواند به مناطق محروم بفرستد که بدون‌شک این تعداد نیز جوابگوی این مناطق نیست. شهریاری با ذکر راهکاری در مورد بهبود وضع جذب نیروی انسانی در مناطق محروم،‌ تاکید کرد: بر اساس مصوبه مجلس، 30 درصد این نیروها باید جذب مناطق محروم شوند که این امر شامل تمام گروه‌های پزشکی است. البته جذب 30‌درصد نیروهای انسانی در مناطق محروم در کوتاه مدت شدنی نیست و در دوره‌ای بین هفت تا هشت سال می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه سلامت را رفع کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها