برنامه خاص برای بهبود نکونام

استقلال پولی ندارد که به ساموئل بدهد

حرف حساب علی کریمی

ورزش ما از بس در موضوعات حاشیه‌ای غرق است که شنیدن دو کلمه حرف حساب از یک بازیکن فوتبال، برایمان عجیب و در خور توجه جلوه می‌کند.
کد خبر: ۶۲۸۵۹۶
حرف حساب علی کریمی


شرکت در جام جهانی به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره فوتبالی دنیا، نهایت آرزوی هر فوتبالیستی است و بازیکنان ایرانی نیز از کوچک و بزرگ این روزها در هر محفلی به این نکته اشاره می‌کنند که می‌خواهند در لیگ برتر بدرخشند و امید دارند کارلوس کرش نیز بازی آنها را دیده و به اردوی ملی دعوتشان کند. موجی مثبت که می‌تواند کل فوتبال ما را تحت تاثیر قرار دهد و در این میان فدراسیون و مسئولان آن از جمله کادر فنی تیم ملی نیز باید از این موقعیت در جهت تشکیل تیمی قدرتمند و منسجم بهره بگیرند.

علی کریمی، بازیکن باتجربه و سرد و گرم‌چشیده فوتبال ایران در زمره این بازیکنان است؛ بازیکنی که در چند بازی آخر تیم ملی برای حضور در جام جهانی برزیل، به دلیل آسیب‌دیدگی و دور بودن از شرایط مطلوب، به اردو دعوت نشد و با توجه به اقبال هافبک‌هایی چون نکونام، تیموریان، دژاگه و... کارلوس کرش نیز کم‌کم این بازیکن تکنیکی ایران را از ذهنش خارج کرد؛ بازیکنی که همواره پای ثابت بازیکنانی بود که از سوی کرش به اردو دعوت می‌شدند؛ هرچند چنین تصور می‌شد که رابطه کریمی و کرش، دیگر مثل گذشته گرم و حسنه نیست، اما خود این بازیکن برای آن‌که به تمام شایعه‌ها پایان دهد، اعلام کرد فعلا به لحاظ آمادگی در شرایطی نیست که به تیم ملی دعوت شود. با این‌که عده‌ای معتقدند فوتبال کریمی به پایان راه خود در سطح ملی رسیده، اما او تاکید کرده تلاش می‌کند خود را به آن سطح از آمادگی برساند تا به نوعی خود را به سرمربی تیم ملی تحمیل کند.

به طور طبیعی وجود یک علی کریمی آماده، با توجه به تجربه بالا آنچنان که کارشناس و اهل فنی چون امیر حاج‌رضایی نیز می‌گوید، به کار تیم ملی خواهد آمد. قطعا با توجه به شرایط جدید جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی به واسطه آسیب‌دیدگی، کرش نیز در صورت رسیدن علی کریمی به آمادگی لازم و مطلوب، به چشم دیگری به این بازیکن تکنیکی و بازیساز نگاه خواهد کرد، ضمن آن‌که چه کریمی به اردوی تیم ملی دعوت شود و چه نشود، جامعه فوتبال این موضع‌گیری منطقی هافبک باتجربه تراکتورسازی را فراموش نخواهد کرد.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها