رهبر انقلاب سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی»را ابلاغ کردند

اقتصاد مقاومتی فرصت مناسبی برای تحقق حماسه اقتصادی است

بررسی طرح رسیدگی به دارایی مسئولان، به جلسه آینده مجمع موکول شد

پایان تدوین سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در مجمع

تدوین سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دیروز در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری شد و با تصویب دو بند باقیمانده، تدوین این سیاست‌ها در قالب ۲۲ بند پایان یافت که برای تائید نهایی، خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۸۴۳۱

به گزاش واحد مرکزی خبر،‌ در این جلسه که به ریاست آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تشکیل شد و علاوه‌ بر اکثریت اعضا، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز حضور داشت، با رای اکثریت اعضا، دولت مکلف شد برای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، هماهنگ‌ سازی و بسیج پویای همه امکانات، اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین مقرر شد: صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تاکید بر تحول اساسی در ساختارها و کوچک‌سازی دولت، بازنگری در نظام بازنشستگی و ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی براساس اصول حرفه‌ای، حذف دستگاه‌های موازی غیرضروری و هزینه‌های زاید انجام شود.

در ادامه این جلسه، طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مصوبه مجلس شورای اسلامی که به دلیل ایراد شورای نگهبان به عنوان موضوع اختلافی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است، در دستور جلسه قرار گرفت که به دلیل طولانی شدن مباحث، تصمیم‌گیری در این باره به جلسات آینده مجمع موکول شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها