سیمرغ ایرانی در جشنواره فجر امسال

طراح سیمرغ جشنواره فیلم فجر از ایجاد تغییراتی در تندیس سیمرغ جشنواره فیلم فجر خبر داد و بر این نکته تاکید کرد که این سیمرغ امسال در ایران ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۸۳۶۲

به گزارش مهر، سال گذشته برای اولین بار سیمرغ جشنواره فیلم فجر بلورین شد و از حالت یک نماد مسطح به حجم تبدیل شد ولی این احجام در روز اختتامیه جشنواره سی‌و دوم خبرساز شدند و چندتایی از آنها شکست.

این بلورها به دست هنرمندان و بلورسازان کشور جمهوری چک ساخته شد و به ایران آمد ولی ابراهیم حقیقی طراح سیمرغ جشنواره از ساخته شدن آنها چندان راضی نبود و به همین دلیل با ایجاد تغییراتی در آن قرار است امسال هنرمندان ایرانی بار دیگر کار ساخت آن را برعهده بگیرند.

حقیقی، گرافیست و طراح به مهر گفت: قرار شده که طراحی دوباره‌ای روی تندیس جشنواره فیلم فجر صورت بگیرد تا طرح به حجم نزدیک‌تر شود.

وی در مورد تندیس سال قبل گفت: سال پیش تندیس‌ها به هنرمندی در کشور چک سفارش داده شد. من در سفری به آنجا این هنرمند را یافتم و با وی صحبت کردم ولی برای بررسی ساخت نمونه نتوانستم به کشور چک بروم زیرا دبیر وقت جشنواره اجازه این سفر را نداد.

حقیقی ادامه داد: چند روز قبل از برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در بهمن سال گذشته، محمدرضا عباسیان سفری به آلمان داشت و از آنجا به کشور چک رفت و تندیس‌ها را به ایران آورد که من یکی از آنها را دیدم و همان‌جا اعتراضم را بیان کردم و گفتم این سیمرغ نیست، یک خروس است ولی دبیر جشنواره فیلم فجر گفت این که به شما نشان دادم فقط یک نمونه است و کارهای اصلی خیلی بهتر هستند ولی متاسفانه این وعده آقای دبیر با واقعیت تطبیق نداشت.

این طراح گرافیک در مورد طرح امسال توضیح داد: امسال با همکاری علیرضا رضاداد دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر طرح اصلی سیمرغ را بازیابی کردم و قرار است که هنرمندان ایرانی این تندیس‌ها را بسازند.وی بیان کرد: طرح جدید بر مبنای همان سیمرغ است ولی این‌که انتظار داشته باشیم سیمرغ را بتوان تجسم عینی داد غلط است، زیرا سیمرغ یک افسانه و یک مفهوم است و مفهوم ماهیت عینی ندارد. ولی تلاش می‌کنم از خروس بودن، دور شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها