آغاز ثبت‌نام داوطلبان تکمیل ظرفیتدانشگاه پیام نور و دانشگاه های غیردولتی

آغوش دانشگاه پیام نور هنوز باز است

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان تکمیل ظرفیت و ظرفیت‌های جدید دانشگاه پیام نور و موسسات غیر دولتی از فردا گفت: ظرفیت پذیرش برای این مرحله ۲۷۰ هزار نفر است.
کد خبر: ۶۲۸۱۵۰
آغوش  دانشگاه پیام نور هنوز باز است

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار داشت: نظر به اینکه برخی از مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی پس از اعلام نتایج آزمون سراسری سال 1392 برای رشته‌های تحصیلی که براساس سوابق تحصیلی گزینش آنها صورت گرفته، علاوه بر ظرفیت‌های تکمیل نشده در برخی از کدرشته محل‌های قبلی و همچنین پذیرش دانشجو در برخی از کد رشته‌های جدید اعلام ظرفیت نموده‌اند.

وی با اشاره به انتشار جدول کد رشته‌ محل‌های مربوط به ‌آن از روز 25 آذرماه در سایت سازمان  سنجش آموزش عالی کشور ادامه داد: کلیه داوطلبانانی که در آزمون سراسری سال 1392 ثبت نام نموده‌اند، اعم از اینکه در جلسه آزمون حاضر بوده یا نبوده‌اند و همچنین متقاضیانی که در آزمون سراسری سال 1392 حتی ثبت نام نکرده‌اند، میتوانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در اطلاعیه که در روز 25 آذرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و همچنین در نشریه پیک سنجش همان روز منتشر شده است و همچنین دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی و غیرانتفاعی و غیردولتی اقدام کند.

مشاور عالی سنجش آموزش کشور تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند بر همین اساس 50 کد رشته محل را از میان کدرشته‌های مربوط یا یکی از کدرشته محل‌های گروه آزمایشی 5 گانه انتخاب و کد رشته محل‌های انتخابی را براساس علاقه در فرم ثبت نامی از فردای یکشنبه 1 دی‌ماه تا روز پنج شنبه 5 دیماه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور وارد کند.

توکلی درباره نحوه ثبت نام نیز گفت: داوطلبان پس از پرداخت وجه ثبت نامی نسبت به مرحله تکمیل ظرفیت و ظرفیت‌های جدید به مبلغ 35 هزار ریال و از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی می‌توانند نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کرده و چنانچه داوطلبین 50 کد رشته محل را منحصراً‌از یک گروه آزمایشی انتخاب کنند، ضرورت دارد مبلغ 35 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام پرداخت کنند. بدیهی است که در صورتی که تعدادی از کد رشته محل‌های گروه آزمایشی هنر و یا زبان خارجی و یا هردو گروه هنر و زبان خارجی را علاوه بر کد رشته محل اصلی خود انتخاب کنند، ضرورت  دارد به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ 35 هزار ریال پرداخت کنند و کد سریال 12 رقمی را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت و ظرفیت‌های جدید دانگشاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی برای نیم سال دوم سال تحصیلی سال جاری مجموعا 270 هزار نفر است.

مشاور عالی سنجش آموزش کشور اضافه کرد: گزینش نهایی براساس سوابق تحصیلی و اولویت کدرشته محل‌های انتخابی داوطلبان و با رعایت کلیه شرایط و ضوابط انجام می‌شود و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی به نفعی اعلام می‌شود که پذیرفته شدگان بتوانند در نیم سال دوم سال تحصیلی 1392 ، 1393 ثبت نام و به تحصیل بپردازد. (تسنیم)

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها