رییس جمهور در دیدارِ وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی:

باید تلاش کنیم هزینه مردم در بخش درمان کاهش یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام تلاشمان در دولت یازدهم این است که بحث درمان مردم را پیگیری کنیم و سهم آنها از هزینه درمان را به 30 درصد کاهش دهیم.
کد خبر: ۶۲۸۰۵۷

به گزارش ایرنا، علی ربیعی در نشست کارگروه اشتغال شهرستان قرچک اظهار کرد: دولت به اولویت درمان در سبد زندگی مردم و هزینه بالایی که این امر به خود اختصاص می‌دهد واقف بوده و در حال برنامه‌ریزی برای کاهش آن است و رئوس این برنامه‌ها بزودی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به برخی ریشه‌های بالا بودن نرخ بیکاری در کشور عنوان کرد: در جامعه حدود 2.5 میلیون شغل وجود دارد که مردم تمایلی برای انجام آن ندارند و این اتفاق خوبی نیست که به شغل‌های پایین توجه نمی‌شود، در حالی که در دنیا همین مشاغل رواج دارند و مشاهده می‌شود که برخی افراد در خارج به شغل‌های مختلف مشغول می‌شوند اما همان شغل را در ایران انجام نمی‌دهند.

برخی فصول قانون کار اصلاح می‌شود

درهمین حال معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت اصلاح قانون کار تاکید کرد و گفت: با تحقق این مهم، ضمن آن‌که کارگر در رفاه و اوج کرامت انسانی قرار خواهد گرفت، وضع سرمایه‌گذاری نیز در کشور بهبود خواهد یافت و از امنیت لازم برخوردار خواهد شد.

حسن هفده‌تن افزود: اکنون مشکلاتی بر سر راه توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و بهبود فضای کسب و کار آن هم در بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی وجود دارد که مربوط به اصل قوانین است.به گفته وی ، رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی یکی از ضروریات اصلاح قانون کار است.

وی افزود: فصولی از قانون کار باید با رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی و در راستای ارتقای بهره‌وری منابع انسانی، ارتقای کرامت انسانی نیروی کار، ارتقای رفاه و استاندارد زندگی نیروی کار، کاهش هزینه‌های تولید، کاهش هزینه‌های مبادله و توانمندسازی شرکای اجتماعی دولت اصلاح شود.

وی ادامه داد: در این راستا با یک رویکرد جدید عمل خواهیم کرد و به دنبال این هستیم که ظرفیت شرکای اجتماعی دولت (کارگر و کارفرما) را به سمت ارتقای رقابت‌پذیری اقتصاد و توسعه واقعی سوق دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها