شب شعر بزرگ عاشورا 28 ساله شد

در آستانه اربعین حسینی، بیست و هشتمین دوره شب‌شعر بزرگ عاشورا، پنجشنبه و جمعه گذشته به میزبانی شهر شیراز و با حضور جمعی از شاعران مطرح آیینی کشور برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۷۹۵۲

به گزارش جام‌جم، در این همایش که امسال موضوع اصلی خود را به «امام رضا و عاشورا» اختصاص داده بود، شاعران نام آشنای ادبیات آیینی کشور به شعرخوانی و مرثیه‌سرایی پرداختند و خبر راه‌اندازی دفتری اختصاصی برای هنر و ادبیات عاشورایی هم اعلام شد.

افتتاحیه این همایش مانند سال‌های گذشته در کنار حرم ملکوتی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ برگزار شد و سخنرانی دکتر محمدرضا سنگری، پژوهشگر ادبیات عاشورایی و مدرس دانشگاه، مورد استقبال مهمانان همایش قرار گرفت. شب دوم همایش نیز با شعرخوانی شاعران مطرحی از جمله محمدحسین جعفریان، افشین علا، مصطفی رحماندوست، عبدالرحیم سعیدی‌راد و رضا اسماعیلی همراه بود.

در این مراسم مجتبی رحماندوست، به سخنرانی پرداخت و از راه‌اندازی دفتری تخصصی برای ادبیات و هنر عاشورایی با همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد که مسئولیت آن بر عهده محمدرضا سنگری خواهد بود.

در این شب همچنین نمایشی توسط گروه تعزیه «یاران آفتاب» از قم در حال و هوای موضوع امسال شب شعر نمایش داده شد که مورد استقبال هنر دوستان و مردم شیراز قرار گرفت. صبح روز جمعه مانند سال‌های گذشته به صورت نمادین افتتاحیه دوره آینده این شب شعر بزرگ برگزار شد تا شاعران و هنرمندان برای خلق آثاری ماندگار تا سال آینده فرصت داشته باشند.

حاج احد ده‌بزرگی، دبیر ستاد برگزاری شب شعر عاشورا در سخنانی با قدردانی از شاعران عاشورایی و مهمانان همایش به معرفی موضوع سال آینده شب شعر پرداخت.

وی از شاعران عاشورایی خواست اشعار خود را با موضوع «فاطمه صغری» دختر حضرت امام حسین(ع) برای شرکت در دوره بیست و نهم به آستان اهل بیت تقدیم کنند.

نکته قابل توجه این همایش ماهیت مردمی آن است که هیچ وابستگی به سازمان‌ها و نهادهای دولتی ندارد و نزدیک به سه دهه برگزاری مستمر و بدون وقفه را تنها با اتکا به کمک‌های مردمی و نذورات تجربه کرده است، به گونه‌ای که جمعیت بسیاری نیز در تالار شهید دستغیب این شهر گرد هم می‌آیند.

در همایش امسال حضور شاعران جوان هم بسیار چشمگیر بود و بیش از 30 شاعر جوان از استان‌های مختلف کشور، مهمان شب شعر بزرگ عاشورا بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها