رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان گفت: با احتساب هر دلار 3000 تومان، برای خرید یک عینک مناسب از 400 هزار تومان به بالا باید هزینه شود.
کد خبر: ۶۲۷۴۴۷
عینک خوب زیر 400 هزار تومان نداریم!

حمید ثابت‌قدم اظهار کرد: واردات عینک به ایران در دو بخش کالاهای برند و کالاهای متفرقه صورت می‌گیرد که کالاهای برند عمدتا از ایتالیا، فرانسه و آلمان تامین می‌شوند و کالاهای متفرقه به صورت قاچاق و از کشور چین به ایران وارد می‌شوند. به گفته ثابت‌قدم 30 تا 40 درصد از محصولات برند در چین تحت لیسانس تولید و بقیه در کشور مادر ساخته می‌شوند. رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان درخصوص عینک‌های استاندارد چینی گفت: این گونه عینک‌ها دارای عدسی مناسب هستند که از 120هزار تومان به بالا نرخ‌گذاری می‌شود. وی تاکید کرد: عینک‌هایی که بوسیله دست‌فروشان به فروش می‌رسد و مورد استفاده بیشتر مردم است، در تولید آنها از عدسی غیراستاندارد استفاده شده که از پنج تا 40 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان افزود: عینک‌هایی که در مرز یا شهرهای مرزی نیز به فروش می‌رسند عمدتا قاچاق و تقلبی هستند که با استفاده از تبلیغات این کالاها را به نام عینک اصل به فروش می‌رسانند. ثابت‌قدم تاکید کرد: توصیه می‌شود مردم عینک خود را از واحد‌های مجاز که دارای پروانه هستند با دریافت فاکتور رسمی خریداری کنند تا در مواقع لزوم بتوانند با مراجعه به اتحادیه‌ها پیگیر قیمت و کیفیت محصول خریداری شده باشند. وی با اعلام شماره‌ تلفن‌های 66705282 و 66704540 در تهران از مردم خواست موارد تخلف را با این اتحادیه در میان بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها