بدون تردید حداقل یک‌بار برای خرید عینک آفتابی یا طبی به عینک‌فروشی مراجعه کرده‌اید و برای مدتی مقابل آینه فروشگاه تعداد زیادی قاب عینک یا همان فریم را امتحان کرده‌اید تا با راهنمایی‌های فروشنده بالاخره یکی را انتخاب و با در نظر گرفتن توصیه‌های پزشک مورد استفاده قرار دهید.
کد خبر: ۷۹۰۷۱۸
کدام فریم برای چه چهره‌ای مناسب است؟

اما قبل از این که به رنگ و مدل فریم عینک‌تان بپردازید، بد نیست کمی درباره فیزیک صورت خود بدانید، چون ممکن است یک فریم به تنهایی زیبا باشد، اما هنگامی که روی صورت شما قرار می‌گیرد و به نوعی جزئی از آن می‌شود دیگر قابل تحمل نباشد.

کارشناسان و چهره‌شناسان، فرم صورت انسان را به چهار گروه تقسیم‌بندی کرده‌اند که این تقسیم‌بندی در موارد مختلفی کارایی متفاوتی دارد. امروز نیزکه قصد خرید عینک طبی مناسب دارید این تقسیم‌بندی می‌تواند به انتخاب شما کمک شایانی بکند.

صورت‌های مربع شکل: مربع دارای چهارضلع است، بنابراین، این گونه تصور کنید که صورت شما نیز دارای اضلاع مختلفی است. باید هنگام انتخاب فریم کاری کنید تا این ضلع‌ها کمتر به چشم آمده و فرم گردتری را به چهره شما بدهد. بهترین گزینه برای شما، استفاده از قاب و فریم‌های گرد یا بیضی است. چون انحنا و حالت خمیدگی‌ که این گونه فریم‌ها دارند، صورتتان را از حالت مربع شکل خارج می‌کند.

صورت‌های گرد: شاید این گونه تصور کنید که صورت‌های گرد را می‌توان جزو کامل‌تری از ترکیب چهره در نظر گرفت. بااین حال هنگام انتخاب فریم عینک باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که قرار است ترکیبی مناسب و همسو برای صورت‌تان تدارک ببینید؛ پس فریم‌های کشیده و مربع برایتان مناسب‌ترین است. البته سعی کنید گوشه این فریم زاویه‌دار باشد، چون اگر از فریم‌هایی استفاده کنید که گوشه آنها گرد شده باشد انتخاب شما بی‌اثر خواهد بود. به‌طور کلی زاویه‌های موجود در طراحی فریم می‌تواند سروسامانی برای ترکیب صورت شما باشد و آن را از حالت گردی خارج سازد.

صورت‌های بیضی شکل: افرادی که فرم صورت آنها بیضی شکل است، انتخاب‌های بیشتری را در مقابل خود خواهند داشت، چون اکثر فریم‌های طراحی شده به صورت مستطیل است یا به نوعی زوایایی دارد که هنگام قرار گرفتن روی این گونه صورت‌ها ترکیب مناسبی ایجاد می‌کند. این درحالی است که باید به یک نکته ظریف توجه ویژه داشته و به دنبال فریم‌های ظریف نباشید، چون این فریم اصلا گزینه مناسبی برای صورت‌های بیضی شکل نیست.

صورت‌های مستطیل شکل: قرار است با استفاده از فریم مناسب عینک، ترکیب صورت‌تان کامل شود، نه این‌که زاویه‌هایی برآن افزوده شود. چون در نهایت این ترکیب هیچ تناسبی با یکدیگر نخواهد داشت، بنابراین اگر شما صورت مستطیل شکل دارید بهترین انتخاب شما فریم‌هایی است که گوشه‌های گرد داشته باشد، چون این انحنا می‌تواند پوششی مناسب برای زاویه‌های فرم صورت شما باشد و آن را کامل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها