گردشگری هیجانی با تورهای سافاری، آرام‌آرام در ایران جان می‌گیرد

ماشین‌بازی ‌ در ‌پیست‌کویرظرفیت کویری

ایران می تواند طرفداران ورزش های هیجانی مثل آفرود‌و سافاری را به ایران جذب کند و از این طریق هم نام ایران بار دیگر در جهان مطرح شود و هم گردشگری نیمه جان ایران رونقی بگیرد.
کد خبر: ۶۲۷۲۵۴
ماشین‌بازی ‌ در ‌پیست‌کویرظرفیت کویری
سافاری حتی در واژه هم برای گردشگری ایران تازه است. تفریحی جذاب که حالا آرام‌آرام دارد جای خود را میان دوستدارانش باز می‌کند؛ لذت سرعت میان شن‌های کویریا راندن در پیستی طبیعی بی‌هیچ مانعی.

طبیعت ایران هم ظرفیت بالایی در گوشه‌گوشه‌اش برای این هیجان دارد. از رمل‌های شاهرود گرفته تا کویر مرنجاب.

کویرگردی با فوربیل، لندرور و لندکروز یکی از مهیج‌ترین تورهای فصل سرد است هر چند سابقه برگزاری چنین تورهایی تحت عنوان تور سافاری در ایران بسیار کم است. ویژگی اصلی تورهای سافاری، هیجان زیاد و کویرنوردی حرفه‌ای است که شما را به گوشه‌های پنهان این طبیعت خاموش می‌برد.

در این گونه از تورها از مبدا تا مقصد، لندرورها با حضور سه سرنشین در مسیر مشخص شده حرکت می‌کنند و اعضای تور با رعایت نظم کلی، مسافران ماجراجو را به دیدن مقاصد مختلف می‌برند. اصل کلی در این تورها، تجربه زندگی در طبیعت و کمپینگ چند روزه در آن است.

برای برگزاری تورهای سافاری استانداردترین وسیله نقلیه لندرور است که از قدرت بالا و پشتیبانی فنی خوبی در داخل کشور برخوردار است. دغدغه اصلی برای برگزاری این تورها، حضور رانندگان حرفه‌ای و کاربلد است. بنابراین مهم‌ترین مساله برای برگزاری چنین تورهایی جمع کردن رانندگان حرفه‌ای و حدود شش تا هفت اتومبیل سالم برای جابه‌جایی 20 تا 30 نفر است.

در تورهای طراحی شده، مقاصد تابستانی را مناطق البرز شرقی و مرکزی مثل منطقه جهان‌نما و بولا با ارتفاع بالای 2000 متر و مقاصد پاییزی را که از مهر و آبان تا اوایل زمستان ادامه دارد مناطق کویر مرکزی تشکیل می‌دهد.

میانگین سنی متقاضیان این تورها 20 تا 30 سال است ، اما افراد میانسال( بین 40 تا 50 سال) هم از هیجان این تورها به شدت استقبال می‌کنند. هزینه تورهای سافاری که شامل برنامه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف از جمله معرفی گونه‌های حیوانی، گیاهی یا جغرافیای طبیعی و وعده‌های غذایی و بیمه حوادث و هزینه راهنمایان حرفه‌ای می‌شود برای هر نفر حدود 150 هزار تومان است. معمولا تورهای دو تا چهار روزه سافاری را بازدید از دره‌رود، گرمسار و مرنجاب تشکیل می‌دهد و برای بیشتر از چهار روز، حرکت به سمت کویر ورزنه، نائین، بازدید از باتلاق گاوخونی و بازدید از منطقه انارک تدارک دیده شده که مهم‌ترین ویژگی تورهای سافاری نسبت به تورهای گروهی با اتوبوس هیجان و لذت وصف نشدنی آن است. / ضمیمه چمدان

سمیه نیکانلو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها