هاشمی: غربی​ها ثابت کنند که قابل اعتمادند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در عرف دیپلماتیک اولین شرط اخلاق سیاسی، پایبندی به امضا در توافقات است و انتظار داریم غرب که سال ها ادعای بی‌اعتمادی می کرد، در شش ماه مقرر در عمل ثابت کند که می توان به حاکمان غربی اعتماد کرد.
کد خبر: ۶۲۶۸۲۳

به گزارش ایرنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای هیأت پارلمانی اروپا، با اشاره به فضایی که برای روابط بهتر کشورهای جهان با ایران پیش آمده، این مطلب را بیان کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تحریم های اخیر آمریکا را نتیجه نفوذ و فشار لابی صهیونیسم دانست و گفت: انتظار دنیا از دولت اوباما عمل به موافقت نامه ها بود و امیدوارند آمریکا و دیگران این خلف وعده سیاسی را تکرار نکنند. وی اتحادیه و پارلمان اروپا را محملی برای گسترش دموکراسی واقعی در غرب و تعمیق روابط کشورهای غربی با ایران دانست و تاکید کرد: فضای همکاری، فرصتی برای غرب ایجاد کرد تا زبان زور را برای مذاکره کنار بگذارند و دوستانه با هم بحث و گفت وگو کنند.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش یکی از اعضای هیات پارلمانی درباره وضع حقوق بشر در ایران گفت: سند روشن ما در حقوق بشر، قانون اساسی بسیار مترقی ماست که پیشنهاد می کنیم برای یک‌بار هم که شده این قانون توسط اروپایی ها مطالعه شود.

وی با متضاد خواندن گفتار و رفتار حقوق بشری غربی‌ها، گفت: داشتن پایگاه یک گروه تروریستی در پارلمان اروپا که دستشان به خون مردم و مسئولان ایران اسلامی آلوده است، چه توجیهی برای دفاع از حقوق بشر دارد؟رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اوضاع سوریه که سؤال یکی دیگر از اعضای هیات بود، گفت: حتی قبل از درگیری‌ها، موضع ما این بود که مذاکره، تنها راه برای حل مسائل سوریه است تا مردم براساس رای اکثریت برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند. هیات پارلمانی اروپا دیروز همچنین با وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت‌و ‌گو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها