یک متخصص بیهوشی معتقد است، اختلالات حافظه یا ضایعه ماندگار مغزی در هیچ کتاب علمی به عنوان عوارض بیهوشی برای کودکان و نوزادان منتشر نشده است. البته این وضع برای افراد بزرگسال کمی متفاوت و ممکن است بعد از بیهوشی، فراموشی گذرایی در افراد بزرگسال ایجاد شود.
کد خبر: ۶۲۶۷۵۳

دکتر خسرو فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عوارض و پیامدهای ناشی از بیهوشی بسته به نوع آن و شرایط فیزیکی و جسمی افراد متفاوت است. البته برخی از این عوارض سریع و تا پایان زمان جراحی خود را نشان می‌دهد و برخی عوارض نیز در بلندمدت بروز می‌کند.

وی تاکید کرد: بیهوشی خطرات احتمالی یکسان برای همه افراد دارد و ربطی به بیماری‌های زمینه‌ای آنها ندارد. البته عوارض خطرناک ناشی از بیهوشی تنها در کمتر از یک درصد افراد رخ می‌دهد. واکنش‌های آلرژیک مقطعی به داروی بیهوشی و وارد‌شدن ترشحات به ریه نیز از جمله عوارض احتمالی بیهوشی است. وی تصریح کرد: البته در برخی افراد که بیماری‌های زمینه‌ای از جمله فشار خون مزمن، بیماری‌های قلبی زمینه‌ای، نارسایی قلبی پیشرفته، نارسایی ریه و ضایعات مغزی دارند، بیهوشی می‌تواند پیامدهای خاص داشته باشد.

رژیم‌ لاغری سخت، طاسی می‌آورد

یک متخصص پوست معتقد است: وزن زیاد و رژیم‌ لاغری سخت بر ایجاد ریزش مو و بروز طاسی سر موثر است.دکتر‌ علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، ژنتیک و سطح هورمون‌ها را عوامل مهمی در بروز طاسی سر عنوان و خاطرنشان کرد: این عارضه در مردان به نسبت زنان بسیار شایع‌تر است. ریزش مو در زنان نیز همراه با رشد موهای زائد در دیگر نقاط بدن است. به بیان دیگر، هورمونی که موجب ریزش و کم‌شدن موها در ناحیه سر می‌شود، در چانه و لب فوقانی، رشد موهای زائد را موجب می‌شود. این متخصص پوست، علل مختلفی را در ایجاد اختلالات هورمونی دخیل دانست و اظهار کرد: عواملی همچون افزایش وزن، استرس و ژنتیک می‌تواند موجب ایجاد اختلالات هورمونی شده، ریزش مو و طاسی سر را در پی داشته باشد. چنانچه عاملی موجب اختلال هورمون‌ها شود، باید آن را رفع و هورمون‌ها را به حالت طبیعی و تعادل برگرداند. همچنین در این موارد، داروهایی برای جلوگیری از اثر هورمون‌ها روی‌مو تجویز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها