خبر سلامت

دیابتی‌ها در معرض خطر سکته چشم هستند

یک فوق‌تخصص شبکیه گفت: دیابت و فشار خون احتمال بروز سکته چشمی را بالا می‌برد، اما دلایل اصلی بروز این بیماری در افراد مشخص نیست.
کد خبر: ۶۲۶۳۲۳

دکتر مسعود ناصری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا افزود: وضع اختلال اعصاب بینایی و اختلال خونرسانی به آن می‌تواند باعث اختلالات در عروق بینایی شود و از تاری خفیف تا کوری کامل چشم را به دنبال داشته باشد. البته سکته چشم انواع گوناگونی دارد که بخش کوچکی از آن خطرناک است.

وی ادامه داد: سکته چشم می‌تواند به بیماری خاص در افراد مسن منجر ‌شود که با سردرد و درد ناحیه فکی همراه است و تا 10 درصد می‌تواند خطرناک باشد، زیرا با تشخیص بموقع می‌توان از گرفتاری چشم دیگر بیمار جلوگیری کرد.

وی با بیان این که اغلب بیمارانی که دچار سکته چشمی از نوع اول می‌شوند دید کمتر از یک دهم دارند، افزود: تشخیص بموقع می‌تواند در درمان تاثیر زیادی داشته باشد، بنابراین به محض این که فردی مشکوک به این بیماری تشخیص داده شود باید آزمایش های کاملی از فرد انجام شود تا تحت درمان قرار بگیرد. این نوع اختلال عصبی چشم شیوع بالایی بخصوص در سنین بالای 60 سال دارد. البته بیماری علامت دیگری ندارد و دچار کاهش ناگهانی دید چشم می‌شود.

رطوبت، نیاز پوست در سرما

هوای سرد زمستان می‌تواند با از بین بردن رطوبت پوست، پدیده‌ای به نام خارش زمستانی را در پوست ایجاد کند.

به گزارش ایسنا،متخصصان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا آمریکا، استفاده روزانه از وازلین یا کرم‌های مرطوب‌کننده را برای جلوگیری از این حالت توصیه می‌کنند. به همین منظور بهتر است پس از حمام، مرطوب کننده را به پوست نم‌دار خود بزنید؛ با این کار رطوبت را به اصطلاح در دام می‌اندازید، البته باید برای پوست‌های حساس، از مرطوب‌کننده‌هایی استفاده کنید که عطر یا لانولین نداشته باشد.

این متخصصان تاکید می‌کنند: پوست خود را پاکیزه نگه دارید، اما زیاد از حد آن را نشویید، زیرا رطوبت طبیعی پوست از بین خواهد رفت.

شستن صورت با آب داغ و صابون را نیز به حداقل برسانید و سعی کنید پس از استحمام از وازلین استفاده کنید. البته استفاده از رطوبت سازهای خانگی نیز برای جلوگیری از خشک‌شدن هوای داخل اتاق مناسب است. هنگام بیرون رفتن از منزل نیز پوست خود را از باد، سرمای شدید و آفتاب محافظت کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها