ایران زمین

‌ایرانشهر هنوز 40 مدرسه کپری دارد

رئیس شورای شهر نیکشهر خواستار حذف مدارس کپری از سیستم آموزشی این شهرستان شد.
کد خبر: ۶۲۵۸۸۵

یعقوب بلیده گفت: تحصیل دانش‌آموزان این مدارس در تابستان و زمستان به دلیل گرما و سرمای بیش از حد با مشکل مواجه است.وی افزود: اکنون بیش از 40 مدرسه کپری در سطح شهرستان وجود دارد. این مدارس در مناطق عشایری موجب افت تحصیلی دانش‌آموزان شده است.

وی تصریح کرد: با وجود امکانات زیادی که دولت در سطح منطقه ایجاد کرده است، اما رفع مشکلات آموزشی نیاز مبرمی است که دولت باید به آن توجه وِیژه داشته باشد.

رئیس شورای شهر نیکشهر اظهار کرد: رفع مشکلات شهر نیکشهر و همچنین توسعه فضاهای سبز نیز در دستور کار قرار گرفته شده است./ ایسنا

پایان مرحله اول مطالعات انتقال آب خزر

قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان این‌که مرحله اول مطالعه برای انتقال آب دریای خزر به سمنان انجام شده است، گفت: انتقال 200 میلیون مترمکعب آب برای مصارف شرب و صنعت در این طرح مدنظر قرار دارد.

ستار محمودی افزود: طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان اواخر سال 88 مطرح و مطالعه و اجرای آن به‌صورت همزمان دنبال ‌شد. وی با اشاره به این‌که ‌اکنون مرحله اول مطالعاتی طرح برای تائید در اختیار شرکت مدیریت منابع آب ایران قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: موضوع انتقال آب بین حوضه‌ها در تمام دنیا انجام می‌شود، اما نکته حائز اهمیت رعایت مباحث زیست‌محیطی در این زمینه است و به همین دلیل ابتدا باید آب دریا شیرین و سپس منتقل شود که این روش اجرای طرح اکنون مورد تائید سازمان محیط‌زیست نیز است.

به گفته این مقام مسئول در وزارت نیرو ممکن است در مرحله دوم مطالعاتی، طرح به تغییراتی نیاز داشته باشد، زیرا در انتقال آب دریا به مرکز کشور مسائل مختلفی باید مدنظر قرار گیرد.‌/‌ مهر

بیمه محصولات باغی در خراسان جنوبی

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری ۹۳ - ۹۲ که از ابتدای آبان ماه امسال آغاز شده است، امکان بیمه محصولات باغی آلو، آلبالو و گیلاس در استان خراسان‌جنوبی فراهم شد.

جواد غنچه افزود: سطح زیرکشت باغ‌های آلبالو 48 هکتار با تولید سالانه 122 تن، باغات آلو 250 هکتار با تولید سالانه 900 تن و باغات گیلاس 32 هکتار با تولید 101 تن تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت. از سال گذشته نیز امکان بیمه باغات زیتون و خرما در سطح استان فراهم شده است.وی گفت: با امکان بیمه این سه محصول، تعداد محصولات باغی قابل بیمه در سطح استان از 44 محصول به 47 محصول افزایش یافت. امسال 268 میلیارد ریال غرامت به باغداران خراسان‌جنوبی پرداخت شد.

غنچه با بیان این‌که این میزان غرامت به ده هزار و 510 باغدار پرداخت شده است، گفت: بیشترین غرامت به 2251 پسته‌کار این استان پرداخت شد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پرداخت غرامت نسبت به مدت مشابه پارسال 25 درصد افزایش داشته است./‌تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها