شرمنده مردم شدم امیدوارم مرا ببخشند

عذرخواهی سعید محمدپور از جامعه ورزش و مردم

از تمرین در حمام قدیمی تا حضور در اردوهای تیم ملی

آغاز دور جدید تمرینات تیم وزنه برداری نوجوانان با حسین توکلی

صبح امروز دور جدید تمرینات تیم وزنه برداری نوجوانان ایران با حضور 18 وزنه بردار رده سنی زیر 16 سال در محل کمپ تیم های ملی آغاز شد.
کد خبر: ۶۲۵۶۷۰
آغاز دور جدید تمرینات تیم وزنه برداری نوجوانان با حسین توکلی

به گزارش جام جم ورشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، قبل از آغاز نخستین جلسه تمرینی، حسین توکلی، سرمربی تیم های وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان به مدت 15 دقیقه برای اردونشینان صحبت کرد. نکاتی که توکلی روی آنها تاکید داشت بحث رعایت مسائل اخلاقی و انظباطی در اردو و رعایت اصول حرفه ای ورزش قهرمانی بود.

تمرین وزنه برداران نوجوان از ساعت 10 و 15 دقیقه با انجام حرکات کششی آغاز شد و پس از آن اردونشینان به انجام حرکت یکضرب پرداختند. بخش بعدی تمرین هم به انجام حرکات اسکات و پا از جلو اختصاص داشت. حسین توکلی در حاشیه این جلسه تمرینی با تاکید روی انجام حرکات بدنسازی در خلال جلسات مختلف تمرینی گفت: تمرینات در روزهای زوج با توجه به دو جلسه ای بودن سنگین تر خواهد بود، اما در روزهای فرد تنها یک جلسه تمرین می کنیم و سعی می کنیم در این روزها بیشتر به کارهای هوازی بپردازیم تا بدن ها در این شرایط آب و هوایی زودتر به مرز آمادگی نزدیک شود.

توکی با بیان اینکه اکثر اردونشینان با ضعف های تکنیکی روبرو هستند، افزود: بسیاری از این نوجوانان در حرکت یکضرب به اندازه دوضرب توان صرف می کنند درحالی که در یکضرب استفاده از نیروی فکر و همینطور رعایت نکاتی چون ضربه دوی عالی و کشش دست ها می توان نتایج بهتری در بر داشته باشند. تمام تلاش من هم در وهله اول آموزش این نکات است تا در آینده ای نزدیک راحت تر بتوانیم روی فزایش رکوردهای آنها کار کنیم. البته اکثر این نفرات در شهرهای خود با کمبودهایی مواجه هستند که این کار را کمی دشوار می کند.

توکلی با اشاره به نوجوانی که از یکی از روستای نجف آباد به اردوی تیم ملی دعوت شده است، ادامه داد: شما باید در یک حمام قدیمی با پنجره هایی شکسته تمرین کنید تا متوجه برخی از کمبودها بشوید. حتی یک میله اسکات در باشگاه این نوجوان وجود ندارد و او با حرکت اسکات کوچکترین آشنایی ندارد. من معتقدم اینها آینده سازان وزنه برداری ایران هستند که با کمترین امکانات شایستگی خود را برای حضور در اردوهای تیم ملی نشان دادند. همین موضوع وظیفه من را به عنوان سرمربی دوچندان می کند تا هرآنچه که در توان دارم برای کار با این استعدادها بگذارم.

وی درباره دستیارانش در اردوی تیم وزنه برداری نوجوانان گفت: با توجه به حضور پنج وزنه بردار مازندرانی در اردوی نوجوانان یکی از مربیان قطعا از مازندران خواهد بود. دیگر دستیارانم نیز از میان مربیانی انتخاب خواهند شد که تیم هایشان در مسابقات قهرمانی کشور روی سکو قرار گرفتند. البته جورح زالای مجارستانی هم هست که بعد از پایان تعطیلات کریسمس به جمع ما اضا فه خواهد شد.

سرمربی تیم های وزنه برداری نوجوانان و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: ما باید فهرست 12 نفره خود را تا روز 13 دی ماه به کنفدراسیون وزنه برداری آسیا معرفی کنیم. یعنی طی 20 روز آینده 6-7 نفر از جمع ما خارج می شوند و در این زمان کوتاه باید تلاش کنیم نفرات شایسته تر را هر چه زودتر شناسایی کنیم.

 

تصاویر مربوط به نخستین اردوی تیم وزنه برداری نوجوانان در بخش گزارش تصویری سایت بارگذاری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رستمی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
دلم واقعا برا كوروش خان تنگ شده .....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها