چیکن استروگانف جزء غذاهای خوشمزه‌ای به شمار می‌رود که خیلی زود هم آماده می‌شود. این غذا را می‌توان بدون کره و خامه و با روغن درست کرد تا میزان کالری ان کمتر شود.
کد خبر: ۶۲۵۵۷۸

مواد لازم:

ا ـ سینه مرغ ۵۰۰ گرم
۲ـ قارچ ۱۵۰ الی ۲۰۰ گرم
۳ ـ پیاز ۱ عدد
۴ ـ سس سفید نصف الی سه چهارم لیوان (شیر نصف لیوان و آرد یک قاشق)
۵ ـ سیب زمینی ۲ عدد
۶ ـ نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و قرمز و زنجبیل به مقدار کافی
۷ ـ روغن ۱ قاشق غذاخوری
۸ ـ فلفل دلمه‌ای در رنگهای مختلف خلال شده (نصف الی یک پیمانه)

طرز تهیه:

۱ ـ سینه مرغ را با کارد برش‌هایی به طول یک انگشت و ضخامت یک سانتی متر برش داده، قارچ‌ها را خوب شسته و به چهار قسمت تقسیم کنید.
۲ ـ پیاز خرد شده را بدون روغن در ماهیتابه تفت داده بعد سینه مرغ و ادویه جات و نمک را اضافه کرده و تفت می‌دهیم (البته در اینجا با کره یا روغن بایستی تفت داده شود که می‌توانید بدون روغن هم این کار را انجام داد)
پس از مدت کوتاهی گوشت مرغ، آب می‌اندازد. درب ظرف را ببندید تا با‌‌ همان آب پخته شود ظرف ۲۰ دقیقه الی نیم ساعت پخته می‌شود. آب گوشت که تبخیر و مرغ پخته شد شعله را خاموش کنید.
۳ ـ قارچ را در ماهیتابه‌ای که داغ است باز بدون روغن تفت دهید و پوست یک یا نصف لیموترش را در آن رنده کرده وآب لیمو را گرفته روی قارچ بریزید و پوست لیموترش را در ماهیتابه انداخته تا عطر خوبی به غذا بدهد و آخر سر از داخل غذا در آورد و دور بیندازید (کسانی که این مراحل را بدون روغن نمی‌پسندند می‌توانند با روغن تفت دهند). وقتی قارچ آماده شد یک قاشق غذا خوری آرد و یک قاشق روغن زیتون اضافه کرده و مدت کوتاهی هم بزنید و بعد کم کم شیر را اضافه کرده و صبر کنید تا به غلظت مناسب برسد (در این مرحله باز هم به جای آرد و شیر می‌توان از سس سفیدی که از کره و آرد و شیر تهیه شده استفاده کنید). فلفل دلمه‌ای را هم به گوشت اضافه کنید تاپخته شود.
۴ ـ گوشت و قارچ را مخلوط کنید.
۵ ـ سیب زمینی خلال و سرخ شده را در کنار مخلوط گوشت و قارچ در دیس بکشید.
>> دلگرم

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
الهام غابشی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
۰
۰
من درست كردم خیلی خوشمزه شد باتشكر از شما
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
۰
۰
خیلی عالی. دستورتون خیلی خوبه. به نظر من روغن زیتون و لیمو ریخته نشه بهتره و قارچ با كره تفت داده بشه خیلی خوبه.
مبینا
-
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
۰
۰
خوش مزه بود.

نیازمندی ها