کابینه رژیم صهیونیستی از لایحه پیشنهادی و مناقشه‌برانگیز خود تحت عنوان «پراور» مبنی بر جابه‌جا کردن 30 تا 40 هزار نفر از مردمان عرب بادیه‌نشین ساکن صحرای نقب عقب‌نشینی کرد.
کد خبر: ۶۲۵۴۴۹

به گزارش واحد مرکزی خبر، بانی بگین یکی از وزرای پیشین رژیم صهیونیستی و یکی از طراحان اصلی این لایحه پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در تل‌آویو گفت، این موضوع را با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل مطرح کرده و از وی خواسته تا به بحث‌ها درباره این لایحه پایان دهد. وی افزود: نخست‌وزیر اسرائیل نیز این پیشنهاد را پذیرفته است.

کابینه رژیم صهیونیستی این لایحه را در ژانویه گذشته تصویب کرد. پارلمان این رژیم نیز این لایحه را یک‌بار در ماه ژوئن مورد بررسی قرار داد، اما این لایحه برای قانونی شدن، باید دو بار دیگر در پارلمان اسرائیل مورد بررسی قرار می‌گرفت. بر اساس این لایحه پیشنهادی، حدود 40 هزار عرب بدوی از ده‌ها روستایی که از سوی رژیم صهیونیستی «به رسمیت شناخته نشده‌اند» باید به اجبار به هفت شهرک انتقال پیدا می‌کردند. کابینه رژیم صهیونیستی قصد داشت با ایجاد جوامع یهودی‌نشین جدید در صحرای نقب، شرایط را برای ایجاد چند پایگاه نظامی در این منطقه فراهم کند و به این ترتیب، تراکم پایگاه‌های نظامی را از مناطق مرکزی فلسطین اشغالی کاهش دهد.

به دنبال اعلام این خبر اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس ثبات و پایداری مثال‌زدنی فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی 48 بویژه منطقه نقب را ستود و لغو این طرح نژاد پرستانه را تبریک گفت. در خبر دیگری اعلام شد ،محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان دیدار با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در رام‌الله طرح واشنگتن مبنی بر ابقای نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به مدت ده‌سال را رد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها