پرونده 14 عضو یک باند حرفه‌ای که با سرقت خودروهای مدل بالا در کرج، آنها را با مدارک خودروهای تصادفی می‌فروختند، روز گذشته با صدور کیفرخواست به‌دادگستری استان البرز ارسال شد.
کد خبر: ۶۲۵۲۲۷
فروش خودروهای سرقتی با مدارک جعلی

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه 26 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 کرج از سرقت خودروی زانتیای خود خبر داد و گفت: خودرویم را در خیابان پارک کردم و چند ساعت بعد متوجه شدم خودرو در حالی که تمام تجهیزات ایمنی روی آن نصب شده بود، به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده، ماموران اداره آگاهی تحقیقات در این ارتباط را آغاز کردند تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از سرقت خودروهای زانتیا، ال 90، سمند و پژو که دارای تجهیزات ایمنی بوده، شکایت کردند.

با توجه به این سرقت‌های سریالی، معلوم شد سارقان احتمالا از اعضای یک باند حرفه‌ای هستند. در ادامه ماموران اطلاع یافتند تعدادی از این خودروهای سرقتی با مدارک خودروهای تصادفی که مشخصات ظاهری آن با خودروهای سرقتی مطابقت داشته، فروخته شده است.

به این ترتیب با شناسایی و احضار خریداران خودرو به مرکز پلیس، این افراد گفتند از سرقتی بودن خودروها بی‌اطلاع هستند و پس از بررسی مدارک خودروها، به مالکان آن اعتماد و با آنها معامله کرده‌اند.

در پی اظهارات این افراد، سارقانی که نقش فروشندگان خودرو را بازی می‌کردند، تحت تعقیب قرار گرفتند و یکی از آنها دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی گفت، یکی از اعضای باند است و مردی به نام محمد که یک مجرم سابقه‌دار است، باندشان را هدایت می‌کند.

دستگیری 13 عضو باند

در پی اظهارات وی، سرکرده باند و 12 عضو دیگر آن ـ که تعدادی نیز سابقه‌دار بودند ـ در پی عملیات‌های جداگانه‌ای دستگیر شدند. متهمان با انتقال به پلیس آگاهی به سرقت و فروش خودروها اعتراف کردند.

اعضای این باند با قرار قانونی از سوی مهدی زینالی، بازپرس شعبه 26 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 کرج روانه زندان شدند.

اعتراف متهمان در آخرین دفاع

متهمان چند روز پیش برای اخذ آخرین دفاع به دادسرا منتقل شدند و با اعتراف به سرقت سریالی خودروهای مدل‌بالا، عنوان کردند از یکی از اعضای باند که در غرب کشور ساکن بوده و در زمینه خرید و فروش خودروهای تصادفی فعالیت داشته، مشخصات خودروهای تصادفی را می‌گرفتند و سپس مشابه همان خودروها را در استان البرز سرقت می‌کردند و با مدارک خودروهای تصادفی که همدست‌شان در اختیار آنها قرار می‌داد، می‌فروختند. مبلغی را نیز بابت فروش هر خودرو به او می‌پرداختند.

به این ترتیب در پی اخذ آخرین دفاع از 14 عضو این باند، روز گذشته پرونده آنها با صدور کیفرخواست از سوی مهدی زینالی، بازپرس شعبه 26 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 کرج به دادگستری استان البرز ارسال شد. متهمان بزودی محاکمه خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها