اعضای شورای فیلمنامه نویسی تلویزیون مشخص شد

علی دارابی، اعضای جدید شورای تخصصی بررسی فیلمنامه در تلویزیون را منصوب کرد.
کد خبر: ۶۲۵۱۵۱

به گزارش روابط عمومی تلویزیون، پرویز شیخ طادی، دکتر محسن پرویز، محمد میرکیانی، مسعود نقاش‌زاده، دکتر تاجبخش فنائیان، ناصر هاشم‌زاده، مهدی ارگانی، امین عظیمی، مهدی آذرپندار و انسیه شاه‌حسینی به‌عنوان اعضای شورای تخصصی بررسی فیلمنامه‌های سیما منصوب شدند.

دارابی در نخستین نشست دوره جدید شورای تخصصی بررسی فیلمنامه‌ها ضمن معرفی اعضای جدید، بر ضرورت تحقق نهضت فیلمنامه‌نویسی در صداوسیما تاکید کرد.

وی جذب استعدادهای جوان، حرفه‌ای و انقلابی در حوزه فیلمنامه نویسی را یکی از اهداف تحقق نهضت فیلمنامه‌نویسی برشمرد و گفت: شورای بررسی فیلمنامه‌ها باید درخصوص توزیع و جانمایی مناسب سوژه‌ها و مضامین در داستان‌ها و متون نمایشی نیز اهتمام و دقت مضاعفی داشته باشد و با رصد دقیق وضع موضوعی فیلمنامه در همه شبکه ها، تعادل نمایشی را در جدول پخش به‌وجود آورد.

دارابی با اشاره به کم و ضعیف بودن فیلمنامه در حوزه طنز گفت: توجه به نیاز جامعه و گروه‌های مختلف بویژه جوانان به شادابی و نشاط، لزوم حمایت این شورا را از متون طنز چند برابر می‌کند.

معاون سیما برضرورت رفع اشکالات فیلمنامه‌های حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد و افزود: فیلمنامه‌های ویژه این گروه سنی بسیار کم است و خود کودکان و نوجوانان نیز در فیلمنامه‌های عمومی اعم از تله‌فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی غایب هستند.

دارابی در ادامه با تشکر از اعضای دوره‌های قبلی شورای بررسی فیلمنامه گفت: طراحی راهبردهای کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت شورای نمایشی شبکه‌ها، طراحی و تعیین اولویت‌های تلویزیون براساس موضوع، گونه، مخاطب، ماموریت اصلی شبکه‌ها تلویزیونی، شناسایی و تدوین راهکارهای علمی و عملی افزایش تولید فیلمنامه، جانمایی پیام‌های ابلاغی (فضایل و رذایل) و ملاحظات محتوایی، توجه به استعدادهای جوان در حوزه فیلمنامه نویسی و حمایت از نیروهای متعهد و انقلابی و آسیب‌شناسی مستمر جریان فیلمنامه‌نویسی در رسانه ملی از جمله ماموریت‌های اصلی شورای تخصصی فیلمنامه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها