انصاری: تقابلی بین مجلس و دولت نیست

به‌دنبال اعتراض برخی نمایندگان مجلس به لایحه بودجه 93 دولت، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت که دولت لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کرده و تصمیم‌گیری در مورد لایحه بودجه در اختیار مجلس است؛ گرچه طبعا دولت در روند رسیدگی به بودجه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق حضور پیدا می‌کند و دیدگاه‌ها و نظراتش را بیان خواهد کرد.
کد خبر: ۶۲۵۰۹۷

به گزارش ایسنا، درحالی که نمایندگان خوزستان اولین نمایندگانی بودند که در اعتراض به سهم پیش‌بینی شده در لایحه بودجه برای استان خود استعفا دادند، مجید انصاری گفت که با اعتبارات عمرانی که برای استان خوزستان در لایحه بودجه سال 93 در نظر گرفته شده این استان نسبت به دیگر استان‌ها در سطح بالاتری قرار دارد. این همان نکته‌ای بود که نوبخت، معاون نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نیز بر آن تاکید کرد و دیروز گفت که 10 درصد اعتبارات عمرانی به استان خوزستان اختصاص یافته است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور البته این را هم اضافه کرد که «ما با محدودیت منابع مواجه هستیم و از سوی دیگر دولت تلاش کرده شفاف‌سازی را در بودجه رعایت کند و در واقع بودجه واقعی را تقدیم مجلس کند.» وی یادآور شد: دولت برای اختصاص اعتبارات طرح‌ها، مقوله اولویت را در نظر گرفته است. توافق کلی بین دولت و مجلس این است که لایحه بودجه و منابع و مصارفی که در آن در‌نظر گرفته شده است، واقعی باشد.

این در حالی است که بیانیان، عضو مجمع نمایندگان استان کردستان روز گذشته از تقدیم نامه استعفای نمایندگان این استان به هیات رئیسه مجلس خبر داد. همچنین در واکنش به موضعگیری نمایندگان برخی استان‌ها در قبال لایحه بودجه 93 سخنگوی دولت لایحه بودجه را یک پیشنهاد روی میز نمایندگان مجلس خواند و گفت: اگر نمایندگان پیشنهاد ما را قبول ندارند، هر طور فکر می‌کنند مناسب تر است، اقدام کنند. نوبخت اضافه کرد: اگر بین نمایندگان مخالفتی هست، آن را به کمیسیون تلفیق بگویند و قهر کردن جایی ندارد. ما پیشنهادمان را به مجلس ارائه دادیم و مجلس هر طور فکر می‌کند به عدالت و بهره‌وری نزدیک است، به همان ترتیب عمل کند؛ ما قطعا حمایت خواهیم کرد.

اما مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور دیروز در بخش دیگری از اظهارات خود درباره کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد هم بیان کرد: مجلس اقتضائات خاص خود را دارد، نمایندگان مجلس سوالاتشان را مطرح می‌کنند؛ گرچه ممکن است برخی از سوالات مطرح شده در چارچوب وظایف وزیر دعوت شده به مجلس نباشد، ولی تقابلی در کار نیست.

دفاع انصاری از ظریف

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در برابر پرسشی درباره نامه تعدادی از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور در مورد عملکرد وزیر خارجه و انتقاد از این عملکرد، پاسخ داد: عملکرد وزارت خارجه روشن است و مطمئنا یکی از درخشان‌ترین عملکردها در دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی است که در رأس این موفقیت، وزارت خارجه و شخص آقای ظریف قرار دارد و داوری عمومی جامعه نیز نسبت به عملکرد صورت گرفته در این ارتباط مثبت است. وی با اشاره به عملکرد وزیر خارجه در حوزه سیاست خارجی، گفت: ایشان در این عرصه حضوری فعال و به موقع دارند و در عرصه داخلی نیز از جمله در مجلس حضوری جدی و فعالی داشته‌اند و با نمایندگان تعامل داشته‌اند. دولت از عملکرد وزارت خارجه حمایت جدی کرده و می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها