مواد لازم-​ ران مرغ پوست‌گرفته: یک کیلو/ شیر: نصف فنجان/ ماست چکیده: یک فنجان/ پودر خردل: یک قاشق چای‌خوری سر خالی/ نمک و فلفل: به میزان لازم/ جو پرک: یک پنجم لیوان/ آویشن: یک قاشق مرباخوری.
کد خبر: ۶۲۴۳۹۴

طرز تهیه:

ران مرغ‌ها را در ظرف مناسب بگذارید و به آنها نمک و فلفل بزنید و یک ساعت در یخچال بگذارید. شیر را با پودر خردل مخلوط و جوپرک را با مقداری آویشن، نمک و فلفل مخلوط کنید. شیر را که با پودر خردل ترکیب شده و به صورت سس در آمده آماده بگذارید و ران مرغ‌ها را درون این سس بگذارید و سپس در مخلوط جوپرک شده و آویشن بغلتانید. به‌این ترتیب همه مرغ‌ها را آماده کنید. فر را از قبل گرم کنید و سینی فر را هم چرب کنید و ران‌های مرغ را در سینی فر بچینید و با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه در فر بگذارید. بعد از اینکه زمان پخت تمام شد چنگالی را در مرغ فرو کنید، اگر آب نداشت مرغ کاملا پخته شده است. در غیر این صورت زمان بیشتری را به پخت مرغ اختصاص دهید.
بعد از پخت کامل، ران مرغ‌ها را از فر بیرون آورید و در یک ظرف مناسب سرو بچینید و اطراف آنها را با سبزیجات بخارپز شده و مقداری جعفری و خیارشور تزئین و سرو کنید. همچنین می‌توانید ماست چکیده را با کمی پودر خردل، نمک، فلفل و آویشن مخلوط کنید و با کمی آبلیمو آن را رقیق کنید و این سس را روی مرغ‌ها بریزید و نوش جان کنید.
>> جام جم/ ضمیمه چاردیواری

*شما چه نظری دارید؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها