‌خبرگزاری رسمی کره شمالی پس از نشست حزب حاکم کارگران گزارش داد: جان سونگ تائک، شوهرعمه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و همراهانش مرتکب اقدامات جنایی شده‌اند که به حزب و انقلاب ما ضربه شدیدی وارد کرده است. در این نشست تصمیم گرفته شد، جانگ سونگ تائک از تمامی سمت‌هایش برکنار و از حزب حاکم کارگران نیز اخراج شود. کیم جونگ اون نیز در این نشست شرکت داشت و ریاست آن را عهده‌دار بود.
کد خبر: ۶۲۴۱۷۷

خبرگزاری رسمی کره شمالی، برخی از اقداماتی را که جانگ سونگ تائک مرتکب شده ، نام برده که از آن میان می‌توان به سوءمدیریت سیستم مالی کشور، فساد، فحشا و سوء مصرف الکل و مواد مخدر اشاره کرد. ‌/‌ ایسنا

10 برابر شدن بودجه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی فاش کرد، این رژیم بودجه شهرک‌سازی‌ها را به ده برابر افزایش داده است.

طبق اسناد ارائه شده در گزارش این شبکه تلویزیونی، بودجه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی ظرف ماه‌های اخیر به طرزی بی‌سابقه افزایش یافته و بودجه اختصاص یافته به این منظور در سال جاری از 58 میلیون شکل به 614 میلیون شکل افزایش یافته است.

در جزئیات این سند آمده، یائیر لاپید، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با اختصاص این مبلغ موافقت کرده است. وزارت دارایی رژیم صهیونیستی درباره این گزارش اعلام کرد: بیشتر این مبالغ بنا به درخواست یائیرلاپید نبوده و این اموال بر مبنای تعهدات کابینه‌های پیشین در قبال شهرک‌سازی‌ها پرداخت شده است.

وزارت دارایی این رژیم همچنین مدعی شد، این اموال برای شهرک‌سازی در الجلیل و نقب است و به مناطق کرانه باختری اختصاص نیافته است.‌/‌ ایسنا

پیروزی حزب حاکم ونزوئلا  در انتخابات محلی

کمیسیون انتخابات ونزوئلا اعلام کرد، با شمارش آرای سه چهارم 337 حوزه رای‌گیری، حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا و متحدانش در مجموع 2 ‌/‌ 49 درصد آرا را کسب کردند و ائتلاف مخالفان و شرکای آن 7‌/‌‌42 درصد را به دست آوردند.

این انتخابات بزرگ‌ترین آزمون سیاسی برای مادورو از زمان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا محسوب می‌شود. این پیروزی می‌تواند به وی کمک کند ضعف‌ها و کاستی‌ها را از میان بردارد، نفوذ بیشتری در گروه‌ها و بخش‌های مختلف جامعه ونزوئلا به‌دست آورد و اقداماتی را درباره پول رایج این کشور ـ که هم‌اکنون کم‌ارزش شده است ـ انجام دهد.‌/‌ ایسنا

11 کشته در انفجارهای عراق

انفجار خودروی بمبگذاری شده در شهر بعقوبه عراق دست‌کم 11 قربانی بر جای گذاشت. در جریان این انفجار که در برابر قهوه‌خانه‌ای در جنوب شهر بعقوبه روی داد، دست‌کم 22 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

انفجارهای متعدد تروریستی عراق در روز یکشنبه موجب کشته شدن بیش از 50 نفر شد./‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها