میان‌وعده برای بچه‌ها: براونی فندقی

براونی را تمام عاشقان شکلات دوست دارند؛ بخصوص اگر قرار باشد ورژن خانگی آن را تهیه کنید. بنابراین بد نیست برای فرزندانتان یک عصرانه دلچسب با ترکیب آرد و شکلات و فندق بپزید.
کد خبر: ۶۲۴۰۰۱

مواد لازم:

شکلات تلخ ۵/ ۱پیمانه
کره نصف پیمانه
شکر یک پیمانه
فندق ۵/ ۱ پیمانه
تخم‌مرغ سه عدد
وانیل یک قاشق چای‌خوری
آرد یک چهارم پیمانه
نمک نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

فر را از قبل روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده و قالب مورد نظرتان را با کاغذ روغنی بپوشانید و کنار بگذارید. حالا یک پیمانه از فندق بو داده را آسیاب کنید و بقیه فندق‌ها را درشت خرد کنید. حالا دست به کار تهیه براونی شوید.
شکلات و کره را به روش بن ماری آب کنید. یعنی آنها را در کاسه‌ای ریخته و روی آبی که کم کم می‌جوشد ذوب کنید. سپس ۵ دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شوند. به این ترکیب، شکر را اضافه کرده و هم بزنید تا خوب حل شود. تخم‌مرغ را یکی یکی به مخلوط اضافه کرده و به آرامی هم بزنید طوری که به خوبی مخلوط شوند. سپس وانیل را به مخلوط اضافه کرده و آرد، پودر فندق و نمک را به مایه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. فندق‌های درشت را هم در مایه براونی بریزید. سپس مایه را در قالب ریخته و به مدت ۳۵ دقیقه در طبقه وسط فر حرارت دهید. بعد از آن، براونی را از فر خارج کرده و بگذارید در دمای محیط اتاق خنک شود. سپس آن را به تکه‌های مربعی شکل برش بزنید.

>> ضمیمه خانوادگی اطلاعات

*شما چه نظری دارید؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حوا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
۰
۰
سلام خیلی عالیه اما اگر می شد اندازها رو به گرم می دادید خیلی بهتر بود متشكرم

نیازمندی ها