تلاش جناحها برای یک رقابت جدی در اسفندماه

سیدحسن خمینی برای شرکت در انتخابات آماده می شود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با اشاره به گسترش مفهوم واقعی«اعتدال» در جامعه، بر ضرورت بسترسازی برای نهادینه شدن این واقعیت اجتماعی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۲۳۴۴۲

به گزارش ایسنا، نوه امام خمینی(ره) در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در حسینیه جماران گفت: این‌که شما صرفا معتدل باشید خوب است، اما اعتدال به شرطی به عنوان یک واقعیت اجتماعی به حساب می‌آید که تلاش کنیم آن را ایجاد و برای آن بسترسازی کنیم.

وی افزود: اعتدال منفی، یعنی این‌که خودمان معتدل هستیم و بخوبی زندگی خود را می‌گذرانیم. اما اعتدال مثبت یعنی این‌که هم خودمان معتدلیم و هم مقابل هر تندروی می‌ایستیم و اعتدال این نیست که اگر معتدلیم چشم بر هر افراطی‌گری ببندیم؛ بلکه اعتدال یعنی در اعتدالمان ثابت‌قدم هستیم و برای این‌که اعتدال در جامعه تحقق پیدا کند، تلاش می‌کنیم؛ و الا چه بسا انسان‌هایی شخصا معتدل باشند، اما وقتی در چارچوب‌ها و شاکله‌هایی قرار می‌گیرند، به جریانات بسیار افراطی هم مربوط و منتسب شوند.

سیدحسن خمینی گفت: آن چیزی که باید در جامعه در جهت محقق کردن آن تلاش کرد، رفتن بسوی اعتدال مثبت است، لذا نقطه کانونی این مساله، مانند دیگر حرکت‌های اجتماعی جریانات جوان است که یکی از مهم‌ترین ارکان آن تشکل‌های دانشجویی هستند.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با توصیه به این‌که باید مراقب بود اعتدال به معنای منفی خود جلوه نکند، تصریح کرد: این‌که ما معتدل باشیم و هرکس هم سر جای خودش، کارش را انجام دهد صحیح نیست؛ اعتدالگرایان مثبت تلاش می‌کنند بقیه هم اعتدالگرا شوند و به اعتدال گرایش یابند؛ همان طور که عارف مثبت این گونه است و در کناره حرکت نمی‌کند؛ بلکه در متن جامعه قرار می‌گیرد. وی با اشاره به وضع جاری کشور اظهار کرد: بحمدالله فضای عمومی کشور، اگر نگوییم مطلوب است، می‌توانیم بگوییم از قبل بهتر است. اما مراقب باشید که به عنوان یک جریان جوان با هر عنوانی مانند عدالتخواه، دو چیز را به عنوان شاخص برای حرکت‌ها قرار دهید.

سیدحسن خمینی در تشریح این دو شاخص گفت: اولین بعد، «جهت» است؛ حرکت باید دارای جهت صحیح باشد و دوم این‌که حرکت دارای «شیب» یا سرعت مناسب باشد.

نوه امام خمینی(ره) با اشاره به سخنان مدیرکل تشکل‌های سیاسی ـ اجتماعی دانشگاه آزاد گفت: امیدوارم مژده‌ای که مبنی بر بارور شدن تشکل‌های دانشجویی داده شد، محقق شود. هیچ حکومتی، در هیچ دوره‌ای، هیچ جایی و هیچ وقت از بستن و تنگنا قرار دادن فضای دانشگاهی، نفع نبرده است. این گونه فضا مطالبه هیچ کس هم نیست، اما به عنوان یک دوست شما در دانشگاه یا یک طلبه، انتظار می‌رود که جهت حرکت و شیب حرکت مطلوب باشد. اگر این دو ویژگی محقق بود، کار قابل قبول است؛ البته بدان معنا نیست که کار قابل بحث نیست، اما می‌توان از آن دفاع کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها