ارائه فهرست تروریست‌های فعال در سوریه به سازمان ملل

دولت سوریه فهرستی از تروریست‌های عربی را که در این کشور علیه نیروهای ارتش سوریه دست به اقدامات نظامی می‌زنند به دفتر دبیرکل سازمان ملل تحویل داد.
کد خبر: ۶۲۳۳۴۱

به گزارش فارس، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد نامه‌‌ای مشابه نیز به دفتر ژرارد آرو، رئیس شورای امنیت و نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل فرستاده شده است. در این نامه‌ها تأکید شده است اغلب افرادی که برای پیوستن به معترضان مسلح به سوریه آمده‌اند از مرز لبنان و ترکیه وارد کشور شده‌اند.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که رایزنی‌های بین‌المللی جهت برگزاری کنفرانس ژنو 2 همچنان ادامه دارد. به گزارش ایسنا، در همین خصوص، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد: هدف اصلی از برگزاری نشست ژنو 2 تشکیل دولت انتقالی در سوریه است. وی در دیدار با احمد طعمه، نخست‌وزیر خودخوانده مخالفان سوریه در پاریس گفت: پس از ورود تروریسم به سوریه و افزایش قدرت بشار اسد در این کشور حل بحران و اتخاذ یک راهکار اساسی بشدت سخت و پیچیده شده است.

در یک خبر دیگر مرتبط با تحولات روسیه دیروز اعلام شد تمامی مهمات پرنشده سلاح‌های شیمیایی سوریه منهدم شده است. همچنین کارشناسان شیمیایی سازمان ملل موفق شدند بخشی از تجهیزات ویژه ساختمان‌ها و تاسیسات تولید سلاح‌های شیمیایی در سوریه را از بین ببرند. از سوی دیگر، دانمارک و نروژ به عنوان بخشی از توافق بین‌المللی برای امحای تسلیحات شیمیایی سوریه، پیشنهاد داده‌اند تا ناوچه‌های نیروهای دریایی و ناوهای حمل و نقل ویژه خود را برای انتقال این تسلیحات از سوریه و خارج کردن آنها مورد استفاده قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها